امام جمعه مشهد گفت: مهم شناخت است و باید هم دشمن را بشناسیم و هم ملاک دشمنی او را شناسایی کنیم. حقیقت این است که دشمن، دشمن است و هر کار بتواند در تقابل با ما انجام می‌دهد، اما از این قضایا باید دانست که این دشمن نه قابل مذاکره است، نه قابل صلح است، نه قابل دست دادن است، نه قابل تواضع و خضوع است و جز جنگ با او در دفاع از دین و اسلام، هیچ راه دیگری نداریم.

دشمن و ملاک های دشمنی او را باید بشناسیم

به گزارش قدس خراسان،آیت‌الله احمد علم‌الهدی درخطبه های نماز جمعه اظهار کرد: زمانی جنگ مربوط به مرزها بود و با انفجار بمب و شلیک گلوله سنجیده می‌شد، اما امروزه علیرغم پایان یافتن جنگ نظامی، ابعاد پیچیده‌تر و شدیدتری از جنگ در زندگی ما جریان دارد و نه تنها خانه‌ها، جان‌ها و سرزمین ما بلکه حتی رزق سفره ما و هستی سلامتی ما را در معرض تهاجم و مقابله قرار گرفته است.

او افزود: در این شرایط، دستگاه‌های برنامه‌ریزی مجلس و دولت دست به انجام عملی می‌زنند تا وضعیت اقتصاد کشور را بهبود ببخشد، اما بلافاصله دشمن با ایادی داخلی و خارجی خود بر همان اقدامات دست می‌گذارد و آن را خنثی می‌کند و این وضع از مسائل اقتصادی گرفته تا حتی موضوعات امنیتی وجود دارد. ملت ما هم در برابر این موضوع دو دسته هستند؛ دسته‌ای که از اساس متوجه ماجرا نیستند و به خاطر گرانی‌ها، نظام را مقصر می‌دانند و دسته دوم که از وجود شرایط جنگی در کشور آگاه هستند.

نماینده، ولی فقیه در خراسان رضوی با اشاره به آیات ۱۲ و ۲۲ سوره مبارکه احزاب ادامه داد: وقتی در جنگ احزاب، یهودیان و مشرکان قریش مصمم شدند که به مدینه حمله کنند و پیامبر (ص) و یارانش را از بین ببرند، این موضوع هم‌زمان بافراگیرشدن فقر به‌صورت سراسری در میان مسلمانان بود؛ تا جایی که در جریان حفر خندق پیرامون شهر، وجود اقدس نبی مکرم اسلام (ص) خود سنگ به شکم بسته بودند و مسلمانان هم وضع بهتری نسبت به پیامبر (ص) نداشتند. در همچنین موقعیتی، کفار قریش و یهودیان پس از هزاران سال با هم متحد شدند تا اسلام را براندازی کنند و بر همین اساس، لشکر ۱۰ هزارنفره و بسیار مجهزی تشکیل شد که مسلمانان در مواجهه با آن، دو دسته شدند.

تکرار وضعیت جنگ احزاب در شرایط امروز

علم الهدی بیان کرد: وضعیت امروز ما در برابر دشمن مشابه با همان وضعیت احزاب است. آن‌هایی که خدا را باور نکردند، انقلاب را وابسته به قدرت امام زمان (عج) نمی‌دانند، آن‌هایی که برایشان همیشه قدرت و سیاست مطرح است و اهمیتی به شوکت اسلام و پیشرفت جامعه مسلمانان نمی‌دهند، امروز در مواجهه با هجمه دشمن به دین و ایمان و قرآن ما، اکنون باور کرده‌اند که ما شکست خورده‌ایم و قرار است نظام و همه تدابیر ما خنثی شده و آن‌ها بر ما مسلط شوند.

او تصریح کرد: همین‌ها امروز در روزنامه‌هایشان شروع به کارشکنی در کار دولت و نظام کرده‌اند، مقدسات نظام را به باد حمله گرفته‌اند، در تحلیل‌های سیاسی‌شان در زمین دشمن بازی می‌کنند و هیچ ابا و امتناعی هم ندارند. در برابرشان، متدینان، مومنان، بسیجیان، انقلابی‌ها و ملت ولایی ما قرار دارد که باور دارند این وعده صادق خدا، ولی خدا و رهبر معظم انقلاب است و دشمن در این تهاجم نابود خواهد شد.

ولی فقیه در خراسان رضوی تاکید کرد: در این عرصه، مهم شناخت ماست و باید هم دشمن را بشناسیم و هم ملاک دشمنی او را شناسایی کنیم. حقیقت این است که دشمن، دشمن است و هر کار بتواند در تقابل با ما انجام می‌دهد، اما از این قضایا باید دانست که این دشمن نه قابل مذاکره است، نه قابل صلح است، نه قابل دست دادن است، نه قابل تواضع و خضوع است و جز جنگ با او در دفاع از دین و اسلام، هیچ راه دیگری نداریم.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.