در حالی که قربانیان زمین‌لرزه مهیب هفته گذشته در ترکیه رو به افزایش است، رسانه‌های ترکیه از بازداشت دست‌کم ۱۲ نفر در رابطه با ساختمان‌های فروریخته در شهرهای ترکیه خبر داد.

ترکیه ۱۲ نفر را در رابطه با فاجعه ریزش ساختمان‌ها بازداشت کرد

به گزارش قدس آنلاین، پلیس ترکیه دست‌کم ۱۲ نفر را در رابطه با ساختمان‌های فروریخته در استان‌های جنوبی «قاضی انتپ» و «شانلی اورفه» در پی زمین‌لرزه مهیب در ترکیه بازداشت کرد.

خبرگزاری دمیرورن ترکیه گزارش کرد، بازداشت‌شدگان شامل پیمانکاران ساختمان می‌شود. دست‌کم ۶ هزار ساختمان در پی وقوع زمین‌لرزه ۷.۸ ریشتری در ترکیه فروخت و بیش از ۲۵ هزار نفر تاکنون جان خود را از دست داده‌اند که همین مسئله خشم عمومی را از کیفیت نامناسب ساختمان‌ها در ترکیه برانگیخته است.

بر اساس این گزارش، «فؤاد اکتای» معاون رئیس‌جمهور ترکیه اواخر شب گذشته (شنبه) در جمع خبرنگاران تصریح کرد که دادستان‌های ترکیه حکم بازداشت ۱۱۳ نفر را در رابطه با ساختمان‌های فروریخته در ترکیه صادر کرده‌اند.

طبق این گزارش، یکی از افرادی که شب گذشته بازداشت شد، پیمانکار ساختمانی در قاضی انتپ بوده که پلیس استانبول او را بازداشت کرده است.

در پی زمین‌لرزه فاجعه‌بار ترکیه، موجی از تحقیقات و بازرسی‌ها در استان‌های زلزله‌زده از جمله قهرمان مرعش که مرکز زمین‌لرزه اولیه ۷.۸ ریشتری دوشنبه هفته گذشته در ترکیه بود، آغاز شده است.

وزارت دادگستری ترکیه به دادستان‌های ۱۰ استان ترکیه دستور داده است تا دفاتر ویژه تحقیقات جرایم مرتبط با زمین‌لرزه راه‌اندازی کنند.

روز جمعه هفته گذشته،پلیس ترکیه پیمانکار یک بلوک از آپارتمان‌های مجلل بلند را که در استان هاتای واژگون شده بود، دستگیر کرد. وی در فرودگاه استانبول در حالیکه تلاش می‌کرد از کشور فرار کند، بازداشت شد.

این خبر در حالی منتشر می‌شود که شمار قربانیان زلزله دوشنبه (۱۷ بهمن) در ترکیه و سوریه به مرز ۳۰ هزار کشته و ۸۷ هزار زخمی رسیده است. این در حالی است که سازمان ملل متحد در جدیدترین ارزیابی خود از فاجعه زلزله ۷.۸ ریشتری ترکیه، تعداد جانباختگان در دو کشور ترکیه و سوریه را ۵۵ هزار نفر تخمین زده است.

معاون دبیرکل سازمان ملل در امور بشردوستانه و امداد اضطراری پیش‌بینی کرد که تلفات زمین‌لرزه ترکیه و سوریه به ۵۵ هزار نفر خواهد رسید.

زمین‌لرزه‌ای به بزرگی ۷.۸ درجه در مقیاس ریشتر به مرکزیت ترکیه، سحرگاه روز دوشنبه هفته پیش، بخش‌های زیادی از منطقه غرب آسیا و شرق مدیترانه را به لرزه درآورد.

داده‌های مراکز زلزله‌نگاری حاکی از آن بود که که این زمین‌لرزه در مرز ترکیه و سوریه و در ۲۶ کیلومتری شمال شرق غازی‌انتپ ترکیه رخ داده است.

براساس گزارش‌ها، این زمین‌لرزه در کشورهای ترکیه، سوریه، لبنان، فلسطین، عراق، اردن، مصر، عربستان سعودی و بخش‌های از اوکراین و اروپا از جمله یونان، بلغارستان و... به ثبت رسید.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.