استاندار آذربایجان غربی گفت: تعطیلی مدارس در شهرستان خوی آسیب جدی به روند آموزش می‌زند و اهتمام در زمینه بازگشایی مدارس در مناطقی که دچار آسیب نیستند، ضروری است.

بازگشایی مجدد مدارس خوی روند عادی سازی زندگی در این منطقه را تسریع می‌کند 

به گزارش قدس آنلاین، محمدصادق معتمدیان روز دوشنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش آذربایجان غربی در خوی، اظهار کرد: برای تحقق این موضوع نیازمند یک عزم جدی هستیم و کادر آموزشی شهرستان با حضور ۱۰۰ درصدی خود در محل کار باید پیشقدم در عادی سازی شرایط تحصیلی و زندگی در این منطقه باشند.

وی با اشاره به اینکه ۲۲۴ کلاس در خوی دچار آسیب شده‌اند، ادامه داد: مابقی مدارس مشکلی ندارند و یا بسیار جزیی است که برای عادی سازی شرایط شهر بازگشایی مدرسه ها الزامی است.

استاندار آذربایجان غربی با تاکید براینکه سلامت و جان شهروندان دارای اهمیت بسیاری است، اضافه کرد: به جز مدارس تخریبی مابقی مدارس باید دایر شود.

معتمدیان افزود: همه بخش‌های باید به شهروندان خدمات بدهند و با کسانی که در این زمینه تعلل کنند بخصوص نانوایی‌ها به صورت جدی برخورد شده و سهمیه آرد آنان قطع شود.

وی با اشاره به اینکه مسوولان بیشتر از مردم برای آغاز عملیات بازسازی خانه ها راغب هستند، یادآور شد: به هیچ وجه توصیه نمی‌کنیم مردم در خانه‌های نا ایمن ساکن شوند چرا که با یک پس لرزه فرو می‌ریزند.

بازگشایی مجدد مدارس خوی روند عادی سازی زندگی در این منطقه را تسریع می‌کند 

معاندان با شایعه سازی درصدد ایجاد رعب و وحشت در مردم هستند

استاندار آذربایجان غربی با اشاره به اینکه معاندان با شایعه سازی و بحث‌های روانی درصدد ایجاد تشویش و ترس در مردم منطقه زلزله زده خوی هستند، گفت: شرایط ثبات و آرامش لازمه عادی شدن زندگی در خوی است.

به گفته وی، صدا و سیما و رسانه‌ها در ایجاد آرامش در شهروندان خویی نقش مهمی دارند و باید پای کار باشند.

معتمدیان تاکید کرد: آموزش و پرورش باید با پیشقدم شدن در روند عادی سازی زندگی در خوی به بازگشت مردم به زندگی روزمره کمک کند.

وی از اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان نیز خواست تا یک معاون مقیم در شهرستان خوی داشته باشد تا کار بازسازی و تعمیر مدارس با جدیت و سرعت پیگیری شود.

در این نشست معتمدیان طی گفت وگوی تلفنی با وزیر آموزش و پرورش و رییس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور خواهان تخصیص اعتبارات بیشتر و در اسرع زمان برای بازسازی مدارس خوی شد.

به گزارش ایرنا، با وقوع زلزله ۵.۹ ریشتری در هشتم بهمن ماه در شهرستان خوی تعدادی از منازل و مدارس دچار آسیب شدند.

روند رسیدگی به ساکنان مناطق آسیب دیده از زلزله به صورت جدی بعد از گذشت بیش از ۱۵ روز همچنان ادامه دارد.

طبق مشاهدات خبرنگار ایرنا بسیاری از مغازه‌ها در بازار خوی و خیابان‌ها باز بوده و زندگی در حال بازگشت به حالت عادی است.

ولی چادرهای شهروندان همچنان در وسط خیابانها، کمپهای دایر شده و محوطه مدارس به چشم می‌خورند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.