با توجه به پیگیری‌های مسؤولان، دستورالعمل تخصیص ارز ۲۸ هزار و۵۰۰ تومانی برای سفرهای زیارتی به عتبات ابلاغ و به زودی محقق می‌شود.

اختصاص ارز ۲۸۵۰۰ تومانی به سفر عتبات در یک قدمی اجرا

به گزارش قدس آنلاین، سفر عتبات در ماه‌های اخیر با افزایش هزینه روبرو شده است، اما با توجه به رشد نرخ دلار، همچنان قیمت سفر عتبات متناسب با رشد نرخ دلار، گران نشده است.

ادامه روند افزایشی نرخ دلار و ضرر دفاتر زیارتی

به همین دلیل هم برخی از دفاتر زیارتی که فعالیت بیش‌تری داشته و در عراق هتل گارانتی کرده و از طرفی هم اقدام به چارتر پروازهای عتبات کرده بودند، در ماه گذشته میلیاردها تومان ضرر کردند.

اختصاص ارز ۲۸۵۰۰ تومانی به سفر عتبات در یک قدمی اجرا

با توجه به مشکلات دفاتر زیارتی و با پیگیری‌های مسؤولان سازمان حج و زیارت، مقرر شد تا دولت ارز سفرهای زیارتی را قیمتی پایین‌تر از ارز متشکل محاسبه کند تا از این طریق ضمن حمایت از دفاتر زیارتی، گامی به سوی کاهش هزینه سفر عتبات بردارد.

حتی وزیر ارشاد هم با اشاره به قرارگیری سفر عتبات در بسته‌های حمایتی دولت، از تخصیص ارز با قیمت مناسب به سفر عتبات خبر داد و زمان اجرای آن را تا قبل از پایان سال جاری اعلام کرد.

ارز ۲۸۵۰۰ تومانی به زودی به سفر عتبات اختصاص می‌یابد

یک منبع مطلع می‌گوید: اکنون که در روزهای پایانی بهمن‌ماه هستیم، به نظر می‌رسد که به زودی ارز با قیمت ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان برای سفرهای زیارتی عتبات محقق شود، اما مشکل اینجاست که هنوز به طور دقیق درباره چگونگی تخصیص این ارز اطلاع‌رسانی نشده است.

البته در روزهای اخیر مسؤولان سازمان حج و زیارت نیز پیگیر تحقق ارز ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومانی به سفرهای عتبات بوده و دفاتر زیارتی نیز که تاکنون با قیمت ارز متشکل و آزاد زائران را به عتبات اعزام می‌کردند، برای ادامه فعالیت در انتظار تأمین ارز حمایتی دولت هستند.

دستورالعمل اختصاص ارز ۲۸۵۰۰ تومانی به سفر عتبات ابلاغ شده است

با توجه به پیگیری‌های خبرنگار فارس، دستورالعمل‌های اجرایی برای اختصاص ارز ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومانی به سفرهای زیارتی ابلاغ شده است و در صورت تأمین این مبلغ، سفرهای عتبات که پس از اجرای این مصوبه صورت می‌گیرد، با ارز کم‌تر از قیمت ارز متشکل انجام خواهد شد و به این ترتیب انتظار می‌رود هزینه این سفر نیز کاهش باید.

اختصاص ارز ۲۸۵۰۰ تومانی به سفر عتبات در یک قدمی اجرا

هزینه سفر عتبات کم می‌شود یا زیاد؟

البته در روزهای گذشته هزینه سفر عتبات حدود ۱۵ درصد گران شد که دلیل اصلی آن هم افزایش نرخ دلار بود. همچنین با توجه به اینکه ثبت‌نام عتبات تا ۱۰ اسفندماه در حال انجام است، برخی معتقدند در صورت باز شدن ظرفیت کاروان‌ها پس از این زمان، شاهد افزایش هزینه سفر عتبات خواهیم بود. این امر در حالی است که در صورت تحقق وعده دولت سیزدهم وحمایت از سفرهای عتبات، باید هزینه این سفرها نیز کاهش یابد.

گفتنی است، یکی از مأموریت‌های سازمان حج و زیارت در دولت سیزدهم تحقق سفرهای زیارتی ارزان قیمت و آسان است.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.