۲۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۶
کد خبر: 850518

به دنبال سفر سید ابراهیم رئیسی به چین، شی جین‌پینگ بنا به دعوت همتای ایرانی خود به تهران سفر خواهد کرد.

رئیس‌جمهور چین به ایران سفر می‌کند

به گزارش قدس آنلاین، بنابر بیانیه مشترک منتشر شده از سوی ایران و چین، رییس جمهور چین به دنبال دعوت از سوی همتای ایرانی خود به تهران سفر خواهد کرد.

بنابر این گزارش، حجت الاسلام سیدابراهیم رئیسی رییس جمهوری اسلامی ایران، از آقای شی جین‌پینگ رییس جمهور چین، برای سفر رسمی به ایران دعوت کرد. رئیس جمهور چین نیز این دعوت را پذیرفته است.

براساس بیانیه مشترک دو کشور، شی جین‌پینگ رییس جمهور چین به دنبال عوت همتای ایرانی خود، اظهار داشت که در زمان مناسبی از ایران بازدید خواهد کرد. روسای جمهور دو کشور بر اهمیت روابط نزدیک سران کشورها به منظور تعمیق مشارکت جامع راهبردی تاکید کردند.

روزنامه دولتی گلوبال تایمز چین هم گزارش داد چین و ایران در بیانیه مشترکی که پنجشنبه منتشر شد توافق کردند اجرای طرح‌های همکاری را تسریع کنند، از منافع اصلی یکدیگر حمایت کنند و بر اهمیت صلح و ثبات در منطقه خلیج فارس برای امنیت انرژی جهان تاکید کنند.

حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور کشورمان که در رأس هیأت بلندپایه سیاسی و اقتصادی و برای دیدار رسمی به چین سفر کرده بود، صبح پنجشنبه با استقبال رسمی محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور و با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین قمی معاون بین‌الملل دفتر مقام معظم رهبری و جمعی از اعضای کابینه وارد فرودگاه مهرآباد تهران شد.

وی با بیان این که سفر به چین بسیار پرثمر و موفق بوده است، گفت: برداشت میزبان یعنی کشور دوست ما چین و هم برداشت همکاران من از این سفر بسیار مثبت بود و امیدواریم آثار آن را در عرصه‌های مختلف به ویژه در اقتصاد و تجارت شاهد باشیم.

منبع: العالم

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.