شبکه‌های معاند به ویژه بی‌بی‌سی این روزها از زباله دان‌های سالهای گذشته هم دست بردار نبوده و آنها را هم زیر و رو می کنند، شاید سوژه ای بر علیه ایران اسلامی پیدا کنند، این بار نوبت قبرستان الاغ‌ها در کله‌گان سراوان است.

الاغ‌سواری بی‌بی‌سی فارسی در زاهدان!/ ماجرای الاغ‌های تلف شده در منطقه کله‌گان چه بود؟

به گزارش قدس آنلاین، رسانه‌های معاند دست از تلاش برای برهم زدن امنیت روانی جامعه ایران برنمی‌دارند و در این مسیر دست به هر کاری می‌زنند؛ این بار گویا نوبت قبرستان الاغ‌ها در کله‌گان سراوان رسیده است.

چند روزی هست که فیلمی در شبکه‌های اجتماعی با عنوان کشتار صدها در الاغ کله‌گان سراوان دست به دست می‌شود و بی‌بی‌سی فارسی در کمال تعجب روی آن مانور کرده است.

ساکنان این منطقه به خوبی می‌دانند که هر زمان که الاغ‌های مردم به هر دلیلی تلف شود از قدیم آن را در مسیر رودخانه کله گان رها می‌کنند.

فرماندار گلشن نیز با تایید این مطلب می‌گوید: این فیلم بسیار قدیمی است و در حال حاضر این میزان هم تلف شدن الاغ به این میزان نداشته‌ایم.

مهران محمودی ادامه می‌دهد: ساکنان این منطقه همچنان مانند سال‌های پیش اگر به دلیل فرسودگی، پیری و بیماری مال‌ها و الاغ‌هایشان تلف شود بازهم در حاشیه رودخانه کلگان رها می‌سازند و معتقدند ماموران بهداشت آنها را جمع‌آوری می‌کنند؛ اما در واقعیت ظرفیتی برای جمع آوری اجساد الاغ ها وجود ندارد.

او گفته: مردم محلی باید خود تدفین را به صورت بهداشتی انجام دهند تا به محیط زیست هم آسیبی وارد نشود.

فرماندار گلشن دوباره به این فیلم اشاره می‌کند و می‌گوید: اگر بر روی اجساد الاغ ها هم دقت شود اثری از خون و اصابت تیر نیست و نشان می‌دهد اجساد مدت زیادی در این منطقه بوده‌ و برخی از آنها بر اثر آفتاب و شریط جوی تجزیه شده‌اند؛ همان چند سال قبل هم که این فیلم گرفته شده، خبری از کشتار الاغ‌ها نبوده است.

محمودی تصریح می‌کند: این فیلم قدیمی ربطی به سپاه و مرزبانی نیز ندارد، سپاه خود زمینه امرار معاش مردم از طریق طرح رزاق را فراهم کرده و مردم مرزنشین با خودرو به راحتی در ظرفیت بیشتری سوخت را جا به جا می‌کنند.

مردم محلی نیز درباره تعداد زیاد الاغ‌ها در فیلم می‌گوید: در آن سال (۹۴ یا ۹۵) بر اثر بیماری تعداد زیادی از الاغ‌ها تلف شدند، و در این مکان که فیلم آن امروز در حال بازنشر است توسط اهالی رها شدند.

بی‌بی‌سی فارسی با انتشار این فیلم نوشته است: یک منبع محلی در گفتگو با بی‌بی‌سی گزارش‌ها از کشته شدن صدها راس الاغ توسط ماموران نظامی ایران در منطقه مرزی کله‌گان سیستان و بلوچستان را تایید کرده است.

شاهد از غیب رسید

نکته جالب اما انتشار یک فیلم دیگر از درگیری مأموران با قاچاقچیان سوخت است که امروز در یکی دیگر از رسانه‌های معاند منتشر شده است. در این فیلم ماموران هیچ برخوردی با حیوانات حاضر در کوه و دشت ندارند و در حال تعقیب شخص قاچاقچی هستند.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.