مدیر عامل شرکت شهرکهای صنعتی خراسان رضوی گفت: واحدهای صنعتی باید به سمت هوشمندسازی حرکت کنند زیرا هوشمندسازی یا پیاده کردن برنامه های تحول دیجیتالی در صنعت منجر به افزایش کیفیت تولید، کاهش هزینه تمام شده و بهتر مدیریت کردن منابع می شود.

واحدهای صنعتی باید به سمت هوشمندسازی حرکت کنند

به گزارش قدس خراسان، جعفر فرشچی روز سه شنبه در نخستین همایش تحول دیجیتال شهرکهای صنعتی ویژه استانهای خراسان رضوی، خراسان شمالی و خراسان جنوبی در مشهد اظهار کرد: هوشمندسازی و تحول دیجیتالی در شهرکها و نواحی صنعتی استان آغاز و از ظرفیتهای اپراتورها در این زمینه بهره گرفته شده است.

مدیر عامل شرکت شهرکهای صنعتی خراسان رضوی با اشاره به اهمیت تحول دیجیتال در شهرکهای صنعتی گفت: یکی از ابزارهای کشورهای توسعه یافته یا در حال توسعه، اجرای برنامه های تحول دیجیتالی است و موفقیت آنها در عرصه جهانی نیز به سبب استفاده از این ابزار و هوشمندسازی انجام گرفته است.

وی ادامه داد: این در حالیست که آگاه سازی و اطلاع رسانی در این موضوع در بخش اقتصاد ضعیف بوده و خدماتی که می تواند دیجیتال شدن یا هوشمندسازی به بخشهای اقتصادی بدهد، کمتر اطلاع رسانی شده است.

فرشچی افزود: شرکت شهرکهای صنعتی خراسان رضوی در راستای تامین زیرساخت مخابرات برای شهرکها و نواحی صنعتی استان تفاهم نامه ای با مدیریت مخابرات منقعد کرده و در این راستا تاکنون ۱۶ شهرک و ناحیه صنعتی به فیبرنوری مجهز شده اند.

مدیر عامل شرکت شهرکهای صنعتی خراسان رضوی گفت: چهار شهرک صنعتی دیگر استان شامل قوچان ۲، خوشاب، جغتای و بجستان مشمول این تفاهم نامه بودند که حتی طراحی و تامین اعتبار از طرف مخابرات و اخذ مجوزهای لازم و قسمتی از عملیات اجرایی آن انجام گرفته است اما به دلیل اتمام مدت تفاهم نامه که تا پایان سال ۱۴۰۰ بوده، تجهیز آنها به فیبرنوری ناتمام باقی مانده است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.