معاون وزارت بهداشت با بیان اینکه درصد رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی خوب نیست افزود: شاخص ما در تعیین این درصد، محاسبه میزان استفاده از ماسک و شست وشوی دستها و رعایت بهداشت کلی و تأمین تهویه مناسب است.

وضعیت نامطلوب رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی/ احتمال افزایش مجدد بیماری‌های تنفسی

به گزارش قدس آنلاین، محسن فرهادی معاون فنی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت در مصاحبه با مجله علمی «روزنه» رادیو گفت وگو درمورد رعایت ۳۴ درصدی شیوه نامه‌های بهداشتی در کشور اظهارکرد: زمانی که کشورمان شدیداً درگیر شرایط کرونایی بود میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی را به صورت هفتگی رصد و به ستاد ملی کرونا اعلام می‌کردیم.

وی افزود: ما این کنترل‌ها و رصدها را از زمان کاهش ابتلا و صفر شدن فوتی‌های کرونا نیز ادامه می‌دهیم چراکه جهان همچنان درگیر پاندمی کروناست و در کشور ما نیز شرایط اپیدمی کرونا وجود دارد.

معاون فنی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت، افزایش کنترل‌های بهداشتی را برای جلوگیری از هر نوع بیماری واگیردار ضروری خواند و گفت: با رعایت بهداشت، احتمال ابتلای افراد به بیماری‌های واگیردار به ویژه تنفسی کمتر می‌شود و بنابراین توصیه همیشگی ما رعایت ضوابط بهداشتی است.

فرهادی با بیان اینکه درصد رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی خوب نیست و باید افزایش پیدا کند افزود: شاخص ما در تعیین این درصد، محاسبه میزان استفاده از ماسک و شست وشوی دستها و رعایت بهداشت کلی و تأمین تهویه مناسب است.

این مقام مسئول با توجه به افزایش مسافرت‌ها و ایام پایانی سال به هموطنان توصیه کرد که رعایت شاخص‌های بهداشتی را افزایش دهند چراکه می‌تواند در جلوگیری از انتقال تمام بیماری‌های واگیر به ویژه بیماری‌های تنفسی تأثیر جدی داشته باشد.

وی اعلام کرد: مردم می‌توانند با تلفن کارشناسی ۲۴ ساعته ۱۹۰ تماس گرفته و ضمن مطرح کردن شکایات بهداشتی خود در حوزه دارویی و بیماری کرونا و دیگر بیماری‌های تنفسی مشاوره تلفنی بگیرند.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.