نتایج بررسی موسسه تحقیقات صنعتی IRI نشان می‌دهد که روند تورم مواد غذایی در فرانسه همچنان در حال افزایش است و در ماه فوریه به ۱۴.۵ درصد افزایش یافت.

افزایش تورم در فرانسه؛ خرید شهروندان محدود شد

به گزارش قدس آنلاین، تارنمای روزنامه لو فیگارو روز پنجشنبه با انتشار نتایج این بررسی، اعلام کرد: این ماه نیز قیمت‌ مواد غذایی در قفسه‌ها به افزایش خود ادامه و مصرف‌کنندگان با محدود کردن خرید خود پاسخ دادند.

بر اساس این گزارش، قبض خرید همچنان در سوپرمارکت‌ها افزایش می‌یابد و برخی متخصصان یک ماه مارس سرخ را پیش‌بینی می‌کنند.

لو فیگارو یادآوری می‌کند که این تورم سرسام‌آور به شکل مستقیم بر کیف پول فرانسویان تاثیر می‌گذارد چراکه مجبورند برای مدیریت بودجه، خریدهای خود را محدود کنند.

بر این اساس فروش کالاهای مصرفی در سوپرمارکت‌ها در هفته گذشته نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳.۹ درصد و از ابتدای سالجاری پنج درصد کاهش یافته است.

موسسه ملی آمار و مطالعات اقتصادی فرانسه نخستین برآورد خود از نرخ تورم ۵.۲ درصدی در ماه می امسال را تایید کرد؛ رقمی که حکایت از شکسته شدن نرخ تورم این کشور در ۳۷ سال گذشته دارد.

همچنین نتایج تحقیق موسسه CSA Research (شرکت مستقل در تحقیقات بازار) که اواخر اردیبهشت امسال برای موسسه Cofidis (متخصص در امر فروش اعتباری) انجام داد، نشان می‌دهد که فرانسویان ماهیانه ۴۹۰ یورو برای زندگی آبرمندانه کم دارند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.