قائم‌مقام نادو گفت: ما طبق قوانین نام توخته را به فدراسیون والیبال ایمیل کرده بودیم. قبلا هم نام یک بازیکن والیبال به همین شکل لو رفته بود که باز هم فدراسیون پزشکی ورزشی نقشی در آن نداشت.

قائم‌مقام ستاد ملی مبارزه با دوپینگ: توخته یکسال محروم شد

به گزارش قدس آنلاین، فرزاد شارکی، قائم‌مقام نادو در خصوص اینکه در خبرها آمده که امیرحسین توخته به دلیل دوپینگ، یک سال از حضور در میادین محروم شده، اظهار کرد: امروز رای توخته اعلام شد و این بازیکن به دلیل مثبت شدن تست دوپینگ به مدت یکسال محروم شد.

وی افزود: البته وی می‌تواند به کمیته استیناف اعتراض کند؛ اما تبرئه نخواهد شد و شاید محرومیتش کمتر شود.

قائم مقام ستاد ملی مبارزه با دوپینگ(نادو) در مورد اینکه چرا توخته به دلیل استفاده از داروهای درمانی باید محروم شود، گفت: او باید برای استفاده از دارو مجوز و معافیت درمان دریافت می‌کرد؛ اما این پروسه را طی نکرد و متاسفانه محروم شد.

شاکری در خصوص اینکه چرا نام توخته در حالی که هنوز جلسه استیناف وی برگزار نشده، اظهار کرد: قطعا افشای نام توخته از سوی فدراسیون پزشکی ورزشی نبوده است. ما طبق قوانین نام توخته را به فدراسیون والیبال ایمیل کرده بودیم. قبلا هم نام یک بازیکن والیبال به همین شکل لو رفته بود که باز هم فدراسیون پزشکی ورزشی نقشی در آن نداشت.

وی در پایان در پاسخ به این سوال که آیا توخته پس از مثبت شدن تست دوپینگش می‌توانسته برای هراز بازی کند، خاطرنشان کرد: چون او داروی درمانی استفاده کرده مشکلی برای بازی کردن قبل از صدور حکمش وجود نداشته است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.