رئیس اتحادیه صنف طلا، نقره و جواهر مشهد گفت: خرید و فروش طلا با توجه به نوسانات هفته‌های گذشته کاهش چشمگیری داشته و اگر روند کاهش نرخ ارز ادامه داشته باشد تا پایان سال شاهد افت بیشتر قیمت طلا و جواهر خواهیم بود.

خرید و فروش طلا با توجه به نوسانات هفته‌های گذشته کاهش چشمگیری داشته است

به گزارش قدس خراسان، یوسف تقی‌زادگان اظهار کرد: در روزهای گذشته با توجه عقب نشینی نرخ ارز، قیمت طلا و جواهر هم افت کرد و بازار طلا و سکه از آن تشنج سابق در حال خروج است.

رئیس اتحادیه صنف طلا، نقره و جواهر مشهد با اشاره به نزدیکی روزهای پایانی سال افزود: با افزایش چشمگیر قیمت طلا و سکه در سال ها و ماه های گذشته این فلز گران‌بها دیگر یک کالای مصرفی نیست. بسیاری از مردم عادی طلای ساخته شده نمی‌خرند و همه دنبال سرمایه گذاری یا حفظ ارزش پول خود هستند.

وی افزود: اکنون که بازار در آرامش است نسبت به روزهای گذشته خریدار زیادی وجود ندارد و مردم عادی مانند تازه عروسان و... نیز برای خرید طلا دست نگه داشته اند. در روزهای گذشته بازدیدهایی از طلافروشی ها داشتیم و طبق مشاهدات مان میزان خرید طلا افت کرده است.

تقی زادگان تصریح کرد: اگر همین روند کاهش قیمت ارز را در پیش داشته باشیم قیمت طلا و سکه تا پایان سال کاهش پیدا می‌کند. ما و همکاران مان در صنف طلا و جواهر نیز از کاهش قیمت ها و افزایش ارزش پول ملی استقبال می‌کنیم.

ادامه ریزش قیمت انواع طلا و سکه در بازار مشهد

گفتنی است؛ قیمت طلا و سکه تحت تاثیر کاهش محسوس قیمت دلار از سه روز پیش در مسیری کاهشی قرار گرفت و این دو فلز گران بها همچنان در همان مسیر افت قرار دارند . عصر امروز هر گرم طلای ۱۸عیار در بازار مشهد و سایر شهرهای کشورمان با کاهش ۹۰ هزار تومانی نسبت به دیروز، ۲ میلیون و ۵۴۰ هزارتومان نرخ گذاری شد. طبق اطلاعات منتشر شده در شبکه اطلاع رسانی طلا، سکه و ارز، سکه امامی در بازار مشهد و سایر شهرهای کشورمان ‌نسبت به روز قبل‌ با کاهش۲.۵ میلیون تومانی، ۲۹ میلیون و ۸۵ هزار تومان نرخ‌گذاری شد، سکه تمام بهار آزادی با کاهش ۲.۱ میلیون تومانی ، به نرخ ۲۵ میلیون ۲۸۰ هزار تومان معامله شد. نیم سکه با کاهش ۸۸۰ هزار تومان ،۱۶ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان نرخ گذاری شد، ربع سکه نیز کاهش ۱.۳ میلیون تومانی داشت و به نرخ ۱۰ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان عرضه شد.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.