نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه مراغه گفت: نیروهای اطلاعاتی کشورمان ناامنی را در ابعاد مختلفی چون اقتصادی و اجتماعی در ریشه می‌خشکانند و جانفشانی‌هایشان به ندرت بیان می‌شود.

عضو مجلس خبرگان: نیروهای اطلاعاتی، ریشه ناامنی را می‌خشکانند

به گزارش قدس انلاین، آیت‌الله محمدتقی پورمحمدی در خطبه های نماز جمعه این شهرستان با بیان اینکه فتنه دشمنان همواره ادامه داشته، اظهار کرد: آنان در مناسبت‌های مختلف همواره به دنبال ایجاد ناامنی در کشورمان بوده‌اند اما به لطف خداوند و سربازان گمنام امام زمان (عج)، توطئه‌هایشان در نطفه خفه شده است.

امام جمعه مراغه با تاکید بر اینکه در سال‌های اخیر و در مناطق مرزی شمالغرب کشور ده ها گروه تروریستی با ماموریت‌های خاص توسط وزارت اطلاعات شناسایی و قبل از هر اقدامی دستگیر شده‌اند، بیان کرد: سربازان گمنام امام زمان (عج) از جان خود می‌گذرند تا از جان و مال مردم دفاع کنند و این ایثار و جانفشانی بسیار ارشمند است.

وی با تاکید بر اینکه خدمت در وزارت اطلاعات کار ساده‌ای نیست، بیان کرد: آنان حتی در برخی از موارد مجبور می‌شوند تا به گروه‌های منافقان و دشمنان نفوذ کرده و جانشان را به خطر بیاندازند تا از هر اقدام تروریستی و خرابکاری پیشگیری کنند.

آیت‌الله پورمحمدی با یادآوری این موضوع که نیمه شعبان روز جهانی مستضعفان و همچنین سربازان گمنام امام زمان (عج) نام گرفته، بیان کرد: لقب سربازان گمنام امام زمان (عج) را حضرت امام خمینی (ره) به این عزیزان اطلاق کرد و مقام معظم رهبری نیز فرمودند: افتخار کنید که امام این لقب را به شما داده است.

حضرت علی اکبر (ع) بهترین الگو برای جوانان است

نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری گفت: حضرت علی اکبر (ع) نخستین فرد از بنی‌هاشم بود که در روز عاشورا به شهادت رسید و بهترین الگو برای جوانان ایران اسلامی است.

آیت‌الله پورمحمدی همچنین به روایتی که علامه مجلسی آن را در صفحه ۸۴ از جلد ۷۷ بهارالانوار آورده است، اشاره کرد و گفت: در این روایت پیامبر اکرم (ص) خطاب به اباذر می‌فرمایند: جوانی وجود ندارد که به خاطر خدا دنیا را رها کند و به جای کارهای بیهوده، خودش را در اطلاعت الهی پیر گرداند مگر اینکه پروردگار به این جوان اجر ۷۲ صدیق را عطا کند.

آیت‌الله پورمحمدی با تاکید بر اینکه خداوند در قرآن کریم «صدیق» را بعد از انبیای الهی ذکر کرده است، از جوانانی که در مسیر حضرت علی اکبر (ع) نیستند، پرسید: احتمال نمی‌دهید که ساعتی بعد و در غفلت از دنیا بروید؟

وی ادامه داد: حیف است که دوران جوانی با لهو و لعب سر شود و جوانان باید از لحظه‌لحظه دوران جوانی برای سعادت اخروی بهره بگیرند.

کشورهای اسلامی در مقابل اعدام فلسطینی‌ها موضع‌گیری کنند

نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری همچنین گفت: رژیم جعلی اسراییل در مجلس خود کلیت طرحی را تصویب کرد که بر اساس ان می‌توانند اسرای فلسطینی را اعدام کنند که خیانت بزرگی به بشریت است.

آیت‌الله پورمحمدی افزود: عده بسیاری از فلسطینی‌ها با شکنجه‌های قرون وسطایی در زندان‌های اسراییل به سر می‌برند و این تصمیم به نسل‌کشی شباهت دارد.

وی با بیان اینکه فرزندان مسلمانان نباید در فلسطین اعدام شوند، این سئوال را مطرح کرد که «مسلمانان جهان چه موقع از خواب غفلت بیدار خواهند شد»؟

وی با ابراز تاسف از اینکه کشورهای اسلامی به سادگی از کنار این مسایل عبور می‌کنند، اضافه کرد: همان قاضی که با دستور بن سلمان دستور اعدام بیش از ۹۰ نفر را در عربستان صادر کرده بود، اخیرا عزل شد و این موضوع درس عبرتی برای قضات کشورهای وابسته به غرب است.

آیت‌الله پورمحمدی افزود: غرب و کشورهای وابسته به آن تا جایی که نیاز دارند از افراد استفاده می‌کنند و وقتی تاریخ مصرف آنان تمام شود، برکنارش می‌کنند؛ قاضی عربستانی با صدور حکم اعدام آن افراد تصور می‌کرد که از مقربان درگاه بن سلمان خواهد بود و به هیچ وجه گمان نمی‌برد که برکنار و محاکمه شود.

وی ادامه داد: سران رژیم جعلی اسراییل که خود را از پیروان حضرت موسی می‌داند، باید حیا کنند و سران کشورهای اسلامی نیز از خداوند بترسند و در مقابل این طرح اقدام کنند.

امام جمعه هشترود: برخی بانک‌ها در پرداخت تسهیلات تعلل می‌کنند

امام جمعه هشترود گفت: برخی از بانک‌های شهرستان در اعطای تسهیلات ازدواج و اشتغال به جوانان تعلل می‌کنند.

حجت‌الاسلام حسن جعفریان در خطبه‌های نماز جمعه این هفته هشترود با بیان اینکه مسئولان باید بر مشکلات اشتغال، ازدواج، تفریحات سالم، تحصیل آسان و ورزش اهتمام و توجه بیشتر داشته باشند، افزود: جوانان طبق وعده اعطای تسهیلات برنامه‌ریزی می‌کنند اما در مرحله عمل اجرایی نمی‌شود.

وی با تاکید بر اینکه مسئولان امر باید پاسخگو باشند، اضافه کرد: از سوی دیگر نیز قدرت خرید مردم پایین آمده است و در چنین شرایطی جوانان با مشکلات عدیده مواجه هستند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.