جان بولتون مشاور سابق امنیت ملی ترامپ روز دوشنبه هشدار داد که واشنگتن باید نظم هسته ای سه قطبی در حال ظهور را به رسمیت بشناسد و به جای تلاش برای دستیابی به معاهدات کنترل تسلیحات با روسیه یا چین، سلاح های هسته ای خود را افزایش دهد.

جان بولتون خواستار افزایش  تسلیحات اتمی آمریکا شد

به گزارش قدس آنلاین این سیاستمدار تندروی آمریکایی روز دوشنبه به وقت محلی در مقاله ای در واشنگتن پست نوشت: با توجه به قدرت روزافزون همکاری روسیه و چین و گسترش سلاح های هسته ای و برنامه های موشکی بالستیک چین، توافقنامه های تسلیحاتی به سبک جنگ سرد آمریکا و روسیه نه تنها توصیه نمی شوند بلکه خطرناک هستند.

بولتون استدلال کرد که تعلیق مشارکت روسیه در پیمان هسته ای نیو استارت از سوی ولادیمیر پوتین رئیس جمهور این کشور، زنگ خطری برای واشنگتن است.

وی ادامه داد که آمریکا باید درک کند که نمی تواند رقبای هسته ای خود را از طریق توافقنامه های تسلیحاتی مهار کند.

این سیاستمدار آمریکایی خاطرنشان کرد که این معاهده تنها به سلاح‌های هسته‌ای راهبردی محدود است و سلاح های تاکتیکی و فناوری‌های جدیدی مانند موشک‌های مافوق صوت را شامل نمی‌شود.

بولتون همچنین هشدار داد که چین از امضای توافقنامه‌های مشابه خودداری کرده است و احتمالاً قصد دارد زرادخانه هسته‌ای خود را به حدی افزایش دهد که مذاکره در خصوص آنها بی فایده باشد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.