جنبش انصارالله یمن تأکید کرد که در صورتی‌که مذاکرات با ریاض تحت میانجی گری شکست بخورد برای پایان دادن به عملیات ائتلاف متجاوز سعودی وارد نبردی سرنوشت‌ساز خواهد شد.

انصارالله: در صورت شکست مذاکرات آتش بس، نبردی سرنوشت ساز در پیش داریم

«محمد البخیتی» عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله اعلام کرد که در صورت شکست مذاکرات جاری با ریاض تحت میانجی‌گری عمان، احتمال آغاز نبرد سرنوشت‌ساز برای پایان دادن به تجاوزات  ائتلاف سعودی و رفع محاصره یمن وجود دارد.

محمد البخیتی در توییتی نوشت: «مذاکرات ممکن است به نتیجه نرسد و ما باید برای پایان دادن به تجاوزات وارد یک نبرد سرنوشت‌ساز شویم».

وی در ادامه  به یمنی‌هایی که در کنار دشمن هستند توصیه کرد که خود را برای پیوستن به  صف انصارالله آماده کنند  تا بتوانند هر چه سریع‌تر سرنوشت این نبرد را  حل کنند.

عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله به حضور نیروهای آمریکایی و انگلیسی در استان‌های یمن اشاره کرد و گفت که حضور آمریکا در یمن در ادامه عملیات ائتلاف سعودی است و حقیقت تجاوزات این ائتلاف نیز برای هیچ کسی پوشیده نیست.

روز گذشته نیز «مهدی المشاط» رئیس شورای عالی سیاسی یمن تاکید کرد: بازگشایی کامل فرودگاه صنعاء و بندر حدیده و لغو محاصره زمینی، هوایی و دریایی آن یکی از حقوق ملت یمن است و یک لطف از جانب کسی نیست.

وی در ادامه گفت: حضور نظامی آمریکا و هر بیگانه دیگری در یمن در واقع اشغال موقت است و بخواهند یا نخواهند از یمن بیرون خواهند شد.

مهدی المشاط تاکید کرد: مردم یمن تمامی این فداکاری‌ها را نکردند تا حتی یک ذره از خاک کشور یا یک قطره از آب دریای آن را از دست بدهند و سواحل و جزایر یمن حق انحصاری یمنی‌ها باقی خواهد ماند.

«علی القحوم» نیز یکی از اعضای دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن در گفت‌وگو با شبکه خبری المسیره یمن تاکید کرد که این جنبش هرگز به آمریکایی‌ها اجازه نخواهد داد حتی در یک وجب از خاک یمن بمانند.

القحوم گفت: ما به تمامی دلایلی که آمریکایی‌ها آن را بهانه‌ای برای حضور خود در یمن قرار داده‌اند، پایان خواهیم داد.

این عضو دفتر سیاسی انصارالله  تاکید کرد: حضور نظامی آمریکا و انگلیس در باب المندب و در خاک یمن کل منطقه را به خطر می‌اندازد.

 از سوی دیگر مرکز نظارت بر پاکسازی مین یمن گزارش اعلام کرد که  10 زن در سال2022  بر اثر انفجار مین و بمب‌های خوشه‌ای جان خود را از دست دادند  و 54 نفر نیز زخمی شدند.

این مرکز در ادامه افزود که  زنان یمنی  متحمل بیشترین آسیب از مین‌ها و بمب‌های برجای مانده از جنگ شدند که هنگام جمع‌آوری هیزم، آوردن آب و چرای دام در اثر انفجار آن با خطرات بزرگی مواجه هستند.

 بر اساس آمار از آغاز جنگ علیه یمن تا اوایل ماه جاری میلادی (مارس) در نتیجه انفجار مین و بمب‌های خوشه‌ای 146 نفر کشته و 553 نفر زخمی شدند.

عربستان سعودی از ششم فروردین سال 94 در قالب ائتلافی از چند کشور عربی و با کمک و چراغ سبز آمریکا، حملات گسترده‌ای را علیه یمن فقیرترین کشور عربی آغاز کرد؛ به این بهانه که «عبدربه منصور هادی» رئیس جمهور مستعفی و فراری این کشور را به قدرت بازگرداند که حاصل آن طبق گزارش های حقوق بشری یمن بیش از 48 هزار کشته و مجروح بوده است.

مقامات یمنی و سازمان‌های اثرگذار بین‌المللی طی ماه‌ها و سال های گذشته به وقوع بحران انسانی در این کشور فقیر تاکید کرده‌اند.

اخیرا 172  سازمان و نهاد حقوق بشری بین‌المللی نگرانی خود را از فاجعه انسانی در یمن اعلام کرده و خواستار توقف این فاجعه انسانی و پایان دادن به محاصره این کشور شده بودند.

این سازمان‌ها با صدور بیانیه‌ای نگرانی عمیق خود را نسبت به وخیم‌تر شدن اوضاع انسانی در یمن اعلام کردند و گفتند: این فاجعه انسانی بیش از 20 میلیون شهروند یمنی را با قحطی و مرگ مواجه کرده و این آمار روز به روز در حال افزایش است.

وزارت بهداشت دولت نجات ملی یمن اخیرا اعلام کرد که تعداد تلفات غیرنظامیان در یمن به 47 هزار و 81 نفر رسیده است که از این تعداد 15 هزار و 483 نفر شهید و 31 هزار و 598 مجروح شده‌اند و 25 درصد قربانیان را کودکان و زنان تشکیل می‌دهند.

سازمان حقوق زنان و کودکان «انتصاف» اعلام کرد که تعداد قربانیان زن و کودک به شش هزار و 328 نفر رسیده است که دو هزار و 440 نفر آنان زن و سه هزار و 888 نفر آنان کودک هستند.

این در حالی است که تعداد زنان و کودکان مجروح نیز به هفت هزار و 154 نفر رسیده است که دو هزار و 866 نفر آنان زن و چهار هزار و 288 نفر آنان کودکند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.