بزرگترین مرکز چشم پزشکی برای اولین بار توسط جمهوری اسلامی ایران در شهر مقدس کاظمین افتتاح شد.

مرکز چشم پزشکی ایران در کاظمین عراق افتتاح شد

به گزارش قدس آنلاین این مرکز که توسط مرکز تخصصی «بصیر» ایران تجهیز و راه اندازی شده است با حضور «محمد کاظم آل صادق» سفیر جمهوری اسلامی ایران و تعدادی از پرسنل بیمارستانی ایرانی و عراقی به بهره برداری رسید.

مدیر بخش چشم پزشکی بصیر در بیمارستان کاظمین در گفت و گو با ایرنا گفت که این مرکز روزانه، ۸۰ بیمار را پذیرش خواهد کرد و حدود ۲۰ تا ۳۰ عمل مختلف از آب مروارید، لیزیک و لایزیک تا پیوند قرنیه را انجام خواهد داد.

«بهروز درویش» افزود: این مرکز به همه وسایل پیشرفته و دستگاه‌های مورد نیاز برای انجام عمل‌های جراحی چشم تجهیز شده است.

رئیس مراکز چشم پزشکی «بصیر» ایران نیز به خبرنگار ایرنا گفت: ما سال‌ها در ایران میزبان مراجعان عراقی برای درمان بیماری‌های چشمی بوده‌ایم اما برخی بیماران، اولا مشکلاتی در سفر به ایران داشتند و دوم اینکه بیمارانی که در ایران پذیرش می‌شدند در اقدامات بعدی و تکمیلی درمان چشم با مشکل مواجه می‌شدند و از آنجایی که بیمار باید تحت نظر باشد و دسترسی آسان به کادر پزشکی داشته باشد، تصمیم بر این شد که سه مرکز را در عراق تاسیس کنیم که مهمترین این مراکز را در کاظمین با همکاری بیمارستان آن افتتاح کردیم.

دکتر «احمد شجاعی» با بیان اینکه در این بیمارستان همه نوع خدمات ارائه خواهد شدT افزود: در این راستا از بهترین متخصصان و تجهیزات که عمدتا ایرانی هستند، استفاده خواهیم کرد.

وی به مذاکره و توافقاتی با کشورهای ثالث غیر از ایران و عراق برای تامین بافت قرنیه چشم و واردات آن جهت عمل پیوند قرنیه، اشاره کرد.

همچنین سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق در مراسم افتتاح این مرکز گفت: افتتاح مرکز چشم پزشکی بصیر در راستای همکاری ایران و عراق و در راستای منافع دو کشور است.

«محمد کاظم آل صادق» تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران با وجود محاصره و تحریم‌های ظالمانه از سوی آمریکا در بسیاری از عرصه‌های صنعتی، فناوری، نانوفناوری و پزشکی به پیشرفت‌های چشمگیری دست یافته است.

سفیر جمهوری اسلامی ایران به سه مرکز چشم پزشکی ایران در استان‌های کاظمین، سلیمانیه و بصره عراق اشاره و ابراز امیدواری کرد که همکاری‌های پزشکی ایران و عراق در جهت منافع دو ملت برادر و دوست افزایش یابد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.