یک منبع مطلع در جنبش انصارالله یمن جزئیاتی از مذاکرات تبادل اسرا بین دولت نجات ملی یمن با دولت مستعفی یمنیِ مورد حمایت عربستان در ژنو را فاش کرد.

جزئیاتی از مذاکرات دولت نجات ملی یمن در ژنو

به گزارش قدس آنلاین؛ شبکه المسیره یمن به نقل از یک منبع مطلع به جزئیاتی از مذاکرات تبادل اسرا میان دولت نجات ملی و دولت مستعفی یمن که روز گذشته در ژنو آغاز شده است، پرداخت.

وی گفت که در این دور از مذاکرات برای افزایش تعداد اسیران جهت مبادله براساس قرارداد تبادل اسرا که سال گذشته امضا شد، تلاش می شود

این منبع تاکید کرد که جلساتی درخصوص بررسی مسائل مورد توافق درخصوص پرونده اسرا که در دور ششم مذاکرات عمان انجام شده بود، برگزار شد.

وی گفت که در این نشست ها برخی اشکالات توافق قبلی بررسی و اصلاح شد.

این منبع با اشاره به توافق انجام شده در ماه مارس گذشته مبنی بر تبادل ۲۲۲۳ اسیر تاکید کرد: قرار است لیست های جدیدی برای بالا بردن تعداد اسرا رد و بدل شود و امیدواریم که توافق اجرایی شود.

وی گفت که مذاکرات ژنو برای تبادل اسرا میان دولت نجات ملی یمن و ریاض و نمایندگان آن است.

این منبع در ادامه گفت که هیات طرف مقابل شامل سه مسئول سعودی و چند نماینده از دولت مستعفی یمن است که روز جمعه وارد ژنو شد.

بر اساس این گزارش نماینده ویژه دبیر کل سازمان ملل در امور یمن روز گذشته (شنبه )اعلام کرد که دور جدید مذاکرات تبادل اسرا میان هیات مذاکره کننده دولت نجات ملی یمن و دولت مستعفی مورد حمایت سعودیها آغاز شد.

«هانس گراندبرگ» نماینده ویژه دبیر کل سازمان ملل در امور یمن در این باره گفت: امیدوارم طرف‌های درگیر در یمن به توافقی برای تبادل شمار قابل توجهی از اسرا دست یابند.

وی در ادامه خواستار مشارکت همه طرف‌ها در مذاکرات با هدف دستیابی به توافق بر سر آزادی اسرا همزمان با نزدیک شدن به ماه مبارک رمضان شد.

گراندبرگ همچنین از همه طرف‌ها خواست تا به تعهدات متقابل در راستای آزادی اسرا و بازگشت آنها به آغوش خانواده‌هایشان پایبند باشند.

صبح روز شنبه «عبدالقادر المرتضی» رئیس کمیته ملی امور اسرای یمن گفت: دور جدیدی از مذاکرات پیرامون پرونده تبادل اسرا با حمایت سازمان ملل در ژنو برگزار می‌شود.

وی افزود: هیات کمیته ملی امور اسرای وابسته به دولت نجات ملی یمن برای شرکت در دور جدید مذاکرات پیرامون پرونده تبادل اسرا که تحت نظارت سازمان ملل برگزار می‌شود، روز پنجشنبه فرودگاه صنعا را به مقصد ژنو سوئیس ترک کرد.

رئیس کمیته ملی امور اسرا در دولت نجات ملی یمن اظهار امیدواری کرد که این دور از مذاکرات در این پرونده بشردوستانه تعیین کننده باشد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.