مدیرکل سابق بازرسی البرز گفت: از ابتدای سال حدود ۴۱۸ میلیارد تومان فرار مالیاتی در استان کشف شده که تاکنون ۲۵۶ میلیارد آن وصول شده است.

کشف  ۴۱۸ میلیارد تومان فرار مالیاتی در البرز

به گزارش قدس آنلاین،  احمدعلی فراهانی روز یکشنبه ۲۱ اسفند در مراسم تکریم و معارفه مدیرکل بازرسی استان و افتتاح ساختمان جدید این اداره کل که با حضور رییس سازمان بازرسی کل کشور برگزار شد، اظهار کرد: البرز به واسطه نزدیکی به پایتخت و شرایط ویژه‌ای که دارد، از لحاظ تعداد شکایات و گزارش‌های فساد چهارمین استان کشور است.

وی افزود: در حال حاضر ۱۲ شهرک صنعتی در البرز فعال است که هفت مورد از آنها خصوصی است و بیش از ۲۷ برند ملی در این استان فعالیت دارند.

فراهانی ابراز کرد: وجود تنها فرودگاه باری کشور، وجود دو سد طالقان و کرج و جمعیت ۵۱۹ هزار نفری دانش آموزی وضعیت این استان را از سایر استان‌ها متمایز کرده به همین دلیل انتظار می رود مسئولان نگاه ویژه تری به ایران کوچک داشته باشند.

وی ادامه داد: از ابتدای سال تا کنون حدود ۴۱۸ میلیارد تومان فرار مالیاتی در استان کشف شده که تا کنون ۲۵۶ میلیارد آن وصول شده است.

وی با اشاره به اینکه بازرسی البرز از سال ۷۸ تشکیل شده، گفت: خوشبختانه با تلاش همکاران موفق شدیم صد درصد برنامه‌های پیش بینی شده برای سال ۱۴۰۱ را محقق کنیم.

فراهانی اضافه کرد: بازرسی استان بخشی از دستگاه قضا است و تا کنون موفق شده با همکاری مراجع قضایی، ده‌ها هزار هکتار از اراضی ملی استان را آزادسازی کندتا سند آنها برای دولت به ثبت برسد.

این مسئول تاکید کرد: خوشبختانه با ایجاد سیستم رصد ماهواره‌ای، وضعیت اراضی استان هر سه روز یکبار به صورت کامل رصد می‌شود و امکان تصرف اراضی ملی به شدت کاهش یافته است.

مدیرکل سابق بازرسی البرز ابراز کرد: امسال نماینده های بازرسی استان در ۴۰۹ کارگروه دانش بنیان شرکت کرده اند تا بتوانند بخشی از منویات رهبری در خصوص تحقق شعار سال را جامه عمل بپوشانند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.