اداره اطلاعات ملی ایالت متحده آمریکا متشکل از ۱۶ نهاد و سازمان ذیربط اطلاعاتی آمریکا روز سه‌شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد در بودجه سال ۲۰۲۴ این کشور مبلغ ۷۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار برای برنامه اطلاعات ملی آمریکا درخواست شده است.

درخواست ۷۲ میلیارد دلار برای برنامه ملی جاسوسی آمریکا در بودجه ۲۰۲۴

به گزارش قدس آنلاین؛ از اسپوتنیک، در این بیانیه آمده است: توضیحات و اطلاعات بیشتری در این رابطه ارائه نخواهد شد زیرا این اطلاعات طبقه بندی شده هستند.

کاخ سفید هفته گذشته اعلام کرد که بودجه پیشنهادی جو بایدن رئیس جمهور آمریکا برای سال ۲۰۲۴ میلادی بالغ بر ۶.۸۸۸ تریلیون دلار هزینه و ۵.۰۳۶ تریلیون دلار درآمد است.

جامعهٔ اطلاعاتی ایالات متحده آمریکا (United States Intelligence Community) شامل ۱۶ نهاد و سازمان اطلاعاتی است که ریاست آن بر عهدهٔ مدیر اطلاعات ملی است.

هریک از ۱۶ نهاد و سازمان در زمینه وظایف سازمانی خود به جمع‌آوری اطلاعات و ارزیابی آن می‌پردازند و نتایج بررسی‌های خود را در اختیار رئیس‌جمهور ایالات متحده آمریکا، سیاستمداران یا مقامات عالی رتبه نظامی این کشور قرار می‌دهند.

رئیس جامعه اطلاعاتی وظیفه جمع‌آوری اطلاعات از آژانس‌های مختلف و ارائه آنها به رئیس‌جمهور ایالات متحده آمریکا را بر عهده دارد.

تا پیش از حادثه ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱میلادی، مدیر کل آژانس اطلاعات مرکزی بر جامعهٔ اطلاعاتی آمریکا ریاست می‌کرد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.