مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کردستان از اجرای طرح «آرامش بهاری» همزمان با سراسر کشور در ۱۷ بقعه متبرکه استان کردستان خبر داد.

اجرای طرح «آرامش بهاری» در ۱۷ بقعه متبرکه کردستان

به گزارش قدس آنلاین، حجت‌الاسلام محمد کاروند، گفت: طرح‌ «آرامش بهاری» به مناسبت عید باستانی نوروز و میزبانی از مسافران نوروزی در ۱۷ بقعه متبرکه استان برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اجرای طرح آرامش بهاری و طرح ضیافت الهی از ۲۵ اسفندماه تا ۳ اردیبهشت‌ماه در سطح بقاع متبرکه استان افزود: طرح آرامش بهاری در بقاع متبرکه شاخص شهرستان‌های سنندج، قروه و بیجار برگزار خواهد شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کردستان، با بیان اینکه برنامه‌های طرح آرامش بهاری همچون سنوات گذشته برای رفاه حال زائران در بقاع متبرکه برگزار خواهد شد، بیان کرد: برپایی خیمه‌های معرفت در بقاع شاخص با هدف معرفت‌افزایی به زائران و ایجاد فضایی شاد برای کودکان، نصب سلسله پوسترهای نمایشگاهی، اجرای مسابقات فرهنگی روزانه، اقامه نماز جماعت، برپایی دفاتر مشاوره و پاسخگویی به مسائل شرعی و برپایی نمایشگاه‌های عرضه محصولات فرهنگی در بقاع متبرکه از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده در ایام نوروز امسال خواهد بود.

وی با اشاره به تقارن عید باستانی نوروز با حلول ماه مبارک رمضان و برنامه‌ریزی اداره کل اوقاف و امور خیریه در اماکن زیارتی گفت: بیشتر برنامه‌های اعلام شده در طرح آرامش بهاری، با رویکرد فرهنگی است که تلاش شده تا با برگزاری برنامه‌های شاد و مفرح فرهنگی برای حضور بیشتر مسافران نوروزی در این اماکن، ویژه‌برنامه‌های متناسب با ماه مبارک رمضان نیز با حضور مسافران و زائران برگزار شود.

کاروند یادآور شد: برگزاری جلسات قرآنی، تفسیر و سخنرانی‌ها، برگزاری جشن نیمه رمضان ولادت امام حسن مجتبی(ع) و همچنین احیای شب‌های پرفضیلت قدر و شهادت امام علی (ع) در طرح آرامش بهار و ضیافت الهی دیده شده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.