سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: رهاسازی ماهی قرمز سفره هفت سین در محیط‌های طبیعی و تالابی آثار زیان‌باری برای اکوسیستم به همراه دارد.

ماهی قرمزهای سفره عید را به تالاب‌ها نیندازید

به گزارش قدس آنلاین عبدالرحمن مرادزاده در آستانه روز طبیعت در گفت‌وگو با ایرنا اظهار کرد: برخی از مردم در روزهای پایانی تعطیلات نوروزی ماهی قرمز سفره عید را در رودخانه‌ها و تالاب‌ها رها می‌کنند که آثار مخرب زیست محیطی به همراه دارد و این گونه ماهی نباید وارد اکوسیستم طبیعی کشور ما شود.

وی با تاکید بر پرهیز مردم از رها سازی این ماهی‌ها، عنوان کرد: رقابت تغذیه‌ای با سایر گونه‌های بومی، کمک به رشد بی‌رویه جلبک، کاهش رفتار تولید مثلی برخی دوزیستان بومی در حضور این گونه و انتقال بیماری به ماهیان دیگر از آسیب‌های رهاسازی نادرست ماهیان قرمز در محیط‌های طبیعی است.

سرپرست اداره کل حفاظت محیطزیست استان بوشهر تصریح کرد: محیط‌بانان و کارشناسان این اداره کل روز ۱۳ فروردین در حال آماده‌باش هستند تا ضمن ارائه مشاوره محیط زیستی به مردم، با گشت و کنترل در مناطق تحت مدیریت، از بروز هرگونه آسیب محیط زیستی پیشگیری کنند.

مرادزاده عنوان کرد: روز ۱۳ فروردین ماه در حقیقت روز مهربانی با طبیعت است و همه باید در این روز در اندیشه حفاظت از طبیعت و نگهداری از این امانت الهی برای نسل های آینده باشند.

وی توصیه کرد: مردم در محیط زیست و جنگل‌ها آتش روشن نکنند و در صورت روشن‌کردن نیز پیش از ترک محل از خاموش و سردشدن آن مطمئن شوند.

وی همچنین از بوشهری‌هایی که فردا به دامان طبیعت می‌روند، خواست: پیش از ترک طبیعت زباله‌های خود را درون کیسه مخصوص گذاشته و به نزدیکترین محل جمع‌آوری زباله انتقال دهند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.