مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان البرز گفت: ۱۰۰ هزار بسته معیشتی در اجرای طرح قرار دوازدهم بین خانواده‌های نیازمند این استان توزیع شد.

توزیع ۱۰۰ هزار بسته معیشتی در طرح قرار دوازدهم البرز

به گزارش قدس آنلاین،  حجت الاسلام والمسلمین علی دشتکی اظهار کرد: ۱۰۰ هزار بسته معیشتی سال گذشته در اجرای طرح قرار دوازدهم با مشارکت مهدی یاوران و همچنین عوائد بقاع متبرکه و موقوفات با نیات مرتبط بین خانواده‌های نیازمند این استان توزیع شد.

وی افزود: طرح قرار دوازدهم با هدف ساماندهی توزیع سبدهای معیشتی، ترویج معارف مهدوی و ارائه خدمات اجتماعی با محوریت امامزاده‌های شاخص به اجرا درآمده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان البرز تصریح کرد: این طرح بر مبنای مشارکت مردم و با هدف جذب مؤمنان با عنوان «مهدی یاوران» در بقاع متبرکه و با هدف کمک به خانواده‌های نیازمند به اجرا درآمده است

وی با اشاره به اینکه خدمات ارزشمند این طرح در دوازدهم هر ماه به نام امام دوازدهم (عج) و به نیت این امام به افراد نیازمند ارائه می‌شود، گفت: رسیدگی به نیازمندان در متن بسیاری از وقف نامه‌ها به عنوان سند بالادستی در سازمان اوقاف و امور خیریه ارائه شده و افراد مشتاق خدمت در این زمینه می‌توانند به مراکز افق امامزادگان مراجعه کنند یا نام و نام خانوادگی خود را به سامانه پیامکی ۱۰۰۰۰۱۱۴۲۶۱ با عنوان «مهدی یاور» ارسال کنند تا در این طرح مشارکت داشته باشند.

دشتکی یادآور شد که در این طرح در کنار تأمین بسته‌های کمک معیشتی دیگر خدمات اجتماعی همچون آزادی زندانیان جرایم غیرعمد، تأمین جهیزیه دختران، تأمین بسته‌های کمک تحصیلی و بسته‌های درمانی و بهداشتی و برگزاری جهاد سلامت در قرارگاه جهاد سلامت نیز در دستور کار است.

آزادی ۱۸۱ زندانی جرایم غیرعمد

مدیرکل اوقاف وامور خیریه استان البرز گفت: از محل کمک‌های قرار ۱۲ سال گذشته علاوه بر توزیع بسته‌های معیشتی، ۴۲ سری جهیزیه تهیه و توزیع شد ضمن آنکه ۱۸۱ زندانی جرایم غیرعمد آزاد و یک هزار و ۵۰۰ بسته مهر تحصیلی نیز تهیه و توزیع شد.

وی به استمرار این طرح در سال جدید نیز اشاره کرد و افزود: در دوازدهم فروردین ماه جاری نیز یک هزار بسته معیشتی در بین افراد کم برخوردار هدف این طرح توزیع شد.

توزیع ۱۵ هزار قرص نان رایگان

دشتکی تصریح کرد: نانوایان شهرستان اشتهارد استان البرز دوازدهم فروردین ماه جاری نیز در اجرای طرح قرار دوازدهم در اقدامی تحسین برانگیز اقدام به پخت و توزیع ۱۵ هزار قرص نان رایگان بین نیازمندان کردند.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.