۱۵ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۷
کد خبر: 861409

مناظره قربان زاده ،رئیس سازمان خصوصی سازی و فتح الله زاده مدیرعامل باشگاه استقلال اگر چه شوی شعف‌انگیز برای مجری خام برنامه فوتبال برتر به نظر می رسید اما در دل خود نکات تاسف باری داشت که شاید تا سالها از ذهن‌ها نرود.

فارغ از بی تدبیری محض مدیریتی در این باشگاه ها بیان راحت گم شدن یا ثابت نشدن محل خرج کرد ارقام میلیاردی بین دو طرف این دوئل، زجرآور و جانکاه بود.آن هم در روزگاری که غول بی پولی و تورم پایش را از گلوی کارمندان و کارگران این سرزمین بر نمی‌دارد و بسیاری از ماها به نان شب خود محتاج شده ایم. اینکه مثلا ارقامی چون 150 میلیارد تومان و 380 میلیارد تومان، یک میلیون دلار و ... در این باشگاه ها هزینه شده یا نشده یا مفقود شده و یا سند آن مخدوش است ذبح حیا و شرم مقابل دیدگان مردمانی است که با سیلی صورت خود را سرخ نگهداشته اند و برای حقوق 5 تا 10 میلیونی و یا عیدی 2 میلیونی روزانه ساعت ها عرق می ریزند و سلامتی خود را به خطر می اندازند.برای مردمان تا خرخره در قرض و بی پولی حتی مقدار اندکی از این وجوهات به یغما رفته می تواند زندگی شان را دگرگون کند و امیدشان به زنده ماندن را جلایی تازه بخشد.

 با این حال تاسف بارتر اینکه این بار این رقم های نجومی نه از جیب دولت که مستقیم از جیب مردمان بی نوایی به تاراج رفته که تنها به دلیل علاقه قلبی و دلخوشی و نه حتی برای سودآوری در بورس برای این باشگاه های تحفه پول وسط گذاشته اند. شوربختانه با این همه حیف و میل پول نه تنها هیچ توفیقی نصیب این ورزش نشده که جز خاکستر بی آبرویی ،تحقیر ، بی وفایی و بدعهدی به وطن و مردم هیچ برجای نمانده است. امروز و در این شرایط سخت اقتصادی شرمسار مردمان بی نوایی هستیم که در این سالها در نوشته های مان گاها به مدیرانی چون فتح الله زاده القابی چون شوالیه دادیم و مربیان و بازیکنان را سلطان و امپراطور قلمداد کردیم.در تمام این سالها آنها چه گلی به سر این ملت زدند که باید میلیارد ،میلیارد پول بی زبان را خرج آنها کنیم و آنها اینقدر راحت در مقابل چشمان خسته از جور روزگار ببیندگان از مفقود شدن این ارقام نجومی به این راحتی حرف بزنند. در میان این همه غم جانکاه از غارت بیت المال توسط فوتبالیست ها و مدیران بی‌درد  تنها دلخوشی این است که حالا با ورود سازمان خصوصی سازی چپاولی در پس پرده باقی نمی ماند و حداقل اینکه مردمان می فهمند در این باشگاه ها چه فجایع مالی در حال روی دادن است.خواسته همگان اما این است در کنار باشگاه های  وارد شده به بورس به حساب باشگاه های صنعتی هم رسیدگی شود و گندآب مالی این باشگاه ها نیز هم زده شود تا بوی مشمئز کننده چپاول بیت المال توسط مدیران هزینه این باشگاه ها هم بلند شود. تنها امید باقی مانده برای ما همین افشاگری های با سند و مدرک است که امیدواریم همان هم به بهانه های واهی دچار خدشه و ساخت و پاخت های پشت پرده نشود. اگر قرار است پول مردم به این راحتی مفقود و دود شود هیچ افسوسی برای تخته شدن در این فوتبال نداریم. حتی کک مان هم بابت حذف هیچ باشگاهی از مسابقات بین المللی نمی گزد فقط نگذارید پول بیت المال را با سودش بالا بکشند.

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.