فرماندار شهرستان گرگان گفت: در حال حاضر ما با ۵۱۹ لیتر کسری آب شرب در هر ثانیه در شهر گرگان مواجه هستیم.

۵۱۹ لیتر کسری آب شرب در هر ثانیه در گرگان

به گزارش قدس آنلاین، عیسی پایین محلی ظهر امروز در جلسه رفع تنش آبی گرگان با اشاره به مشکلات کمبود آب شرب در استان، اظهار داشت: همه چاه‌های شهرستان باید انضباط مصرف داشته باشند.

وی گفت: برای اینکه سهام‌داران چاه‌های مجاز، بخشی از سهم آب خود را جهت مصرف آب شرب شهر گرگان به شرکت آب منطقه‌ای و اداره آب و فاضلاب اختصاص دهند، باید به کنتور هوشمند تجهیز شوند و از انضباط مصرف تبعیت کنند.

پایین محلی بیان کرد: با توجه به نزدیک شدن به پیک مصرف آب، باید با مالکان 40 حلقه چاه مجاز کشاورزی مذاکره شود تا از ظرفیت آنها در تأمین بخشی از نیاز آب شرب شهرستان استفاده کرده و از قطعی آب در روزهای گرم سال پیشگیری شود.

وی در ادامه به مسئولین جهاد کشاورزی، شرکت آب منطقه‌ای و اداره آب و فاضلاب تاکید کرد: هر چه سریع‌تر نسبت به توافقات اولیه با مالکان چاه‌های مورد نظر نشست و مذاکره کرده و در این موضوع به نتیجه برسند.

پایین محلی افزود: با توجه به بحران کم یکی از راهکارها در آینده نزدیک شیرین‌سازی آب دریا است که در دستور کار استاندار قرار گرفته و همچنین اجرای طرح نکاشت از ضروریات مدیریت مصرف آب به شمار می‌رود.

فرماندار شهرستان گرگان در پایان گفت: در حال حاضر ما با 519 لیتر کسری آب شرب در هر ثانیه در شهر گرگان مواجه هستیم که باید با فرهنگ‌سازی توسط رسانه‌ها و صدا و سیما به منظور اصلاح الگوی مصرف بتوانیم چالش قطعی آب در روزهای گرم سال را مدیریت کنیم.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.