مدیرکل زندان‌های استان کردستان از شروع برگزاری جشن گلریزان از ۱۹ فروردین‌ماه سال جاری برای آزادسازی ۳۰۰ زندانی جرائم غیرعمد در سنندج خبر داد.

برگزاری جشن گلریزان در سنندج/۳۰۰ زندانی جرائم غیرعمد در انتظار دستان پرسخاوت مردم کردستان

به گزارش قدس آنلاین، مجتبی محمدی اظهار کرد: هم‌اکنون ۳۰۰ زندانی جرائم غیرعمد در زندان‌های استان در انتظار دستان پرسخاوت خیرین و نگاه پر مهر مردمان این دیار هستند. 

مدیرکل زندان‌های استان کردستان از شروع برگزاری جشن گلریزان از ۱۹ فروردین‌ماه در مرکز استان خبر داد و گفت: چشمان منتظر زندانیان جرائم غیر عمد در گلریزان امسال گرمای دستان خیران نیک‌اندیش را طلب می‌کند تا باری دیگر طعم آزادی را به آن‌ها بچشاند. 

وی خاطرنشان کرد: جشن گلریزان تا پایان ماه مبارک رمضان هم در سایر شهرستان‌های استان کردستان برگزار می‌شود.

محمدی افزود: سال گذشته در مجموع ۳۴۲ زندانی جرائم غیرعمد با بدهی بالغ‌بر ۶۶ میلیارد تومان با مشارکت ستاد دیه و همچنین همیاری مردمان فهیم، خیر و نیک‌اندیش استان کردستان از بند زندان رهایی یافتند. 

وی اعلام کرد: از مجموع بدهی زندانیان جرائم غیرعمد در سال گذشته، بیش از ۱۰ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان این مبلغ از محل کمک بلاعوض ستاد دیه استان و کشور، ۳ میلیارد تومان از محل آورده مددجویان زندانی و بیش از ۱۳ میلیارد تومان گذشت شاکیان پرونده‌های زندانیان مالی محکوم‌به پرداخت مهریه، دیه، ناتوان در پرداخت نفقه و بدهی بانکی و همچنین ارائه ۷ میلیارد تومان تسهیلات بانکی و ۳۲ میلیارد تومان از محل اعسار تأمین‌ شد. 

مدیرکل زندان‌های استان کردستان با اشاره به اینکه برگزاری گلریزان روحیه گذشت، عفو و فداکاری را در جامعه بیش‌ازپیش افزایش می‌دهد، خاطرنشان کرد: محکومیت زندانیان مالی بیشتر به علت ناتوانی در پرداخت بدهی، مهریه، نفقه، ضمانت بانکی و یا ناتوانی در پرداخت خسارات مالی حوادث رانندگی ناخواسته و غیر عمد بوده است. 

وی در پایان ضمن دعوت از تمامی مدیران، کارکنان ادارات، خیرین و مردم نیک‌اندیش در جشن گلریزان امسال در تاریخ ۱۹ فروردین‌ماه ساعت ۱۷ در تالار فرهنگی هنری فجر سنندج، اظهار داشت: افراد علاقه‌مند به مشارکت در این کار خداپسندانه می‌توانند کمک‌های خود را از دو طریق شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۱۸۹۹۸۶۹۹۴۹ نزد بانک ملی و یا شماره کارت ۵۸۵۹۸۳۷۰۰۳۴۰۳۷۱۰ نزد بانک تجارت، به نام ستاد دیه استان واریز کنند. 

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.