رییس دادگستری لرستان گفت: ۲ هزار و ۴۲ نفر با استفاده از ظرفیت عفو معیاری مقام معظم رهبری و با برنامه‌ریزی انجام شده، مشمول بخشنامه ابلاغی شدند.

بیش از ۲ هزار نفر در لرستان مشمول عفو رهبری شدند

به گزارش قدس آنلاین، محمد رزم روز یکشنبه در برنامه ویدیو کنفرانس با حضور رییس قوه قضاییه و اعضای شورای عالی قوه قضاییه بیان کرد: سال گذشته در مجموع تعداد ۳۷۲ هزار و ۲۷۶ فقره پرونده به دادگستری لرستان وارد شده و ۳۷۷ هزار و ۶۰۵ فقره مختومه شده که علاوه بر مختومه نمودن ۱۰۰درصدی پرونده‌های وارده تعداد پنج هزار و ۳۲۹ فقره از موجودی ابتدای سال نیز کسر شده است.

وی افزود: پایان سال گذشته۳۶ هزار و ۳۶۲ فقره پرونده در دست بررسی بود که علاوه بر مختومه کردن تعداد یک میلیون و ۳۱۵ هزار فقره از پرونده‌های ورودی طی سه سال اخیر، تعداد هزار ۴۶ هزار و ۱۴۳ فقره معادل ۵۶ درصد از موجودی اولیه کاهش پیدا کرده است.

رییس کل دادگستری لرستان با بیان اینکه اکنون ۳۶ هزار و ۳۶۲ فقره پرونده در استان در دست بررسی است اظهار داشت: ۱۲ هزار و ۹۷۵ فقره معادل ۳۶ درصد، پرونده‌های اجرای احکام حقوقی و کیفری است که قبلا رای نهایی آنها صادر شده، تعداد ۲۳ هزار و ۳۸۷ فقره معادل ۶۴ درصد این پرونده‌ها مربوط به موجودی محاکم قضایی در ۲۵۱ شعبه است که بایستی تعیین تکلیف شود همچنین موجودی هر شعبه در ۲۳ حوزه قضایی ما به طور میانگین ۹۳ فقره پرونده است.

رزم عنوان کرد: آخرین گزارش ارزیابی آمار عملکرد دادگستری‌های سراسر کشور اسفند ماه اخیر توسط معاونت راهبردی قوه قضاییه اعلام شده و بر این اساس دادگستری کل لرستان در ۶ شاخص موثر در شناسایی وضعیت عملکرد دادگستری‌های کشور حائز رتبه دوم شد و تنها ۲ امتیاز با دادگستری کل استان فارس که حائز رتبه اول شده است فاصله دارد که این در حالی است که تیرماه ۱۴۰۰ تا تیرماه ۱۴۰۱ حائز رتبه سوم کشور شده است.

وی گفت: نرخ رسیدگی استان در سال ۱۴۰۱ معادل ۱۰۲ درصد بوده و ابلاغ الکترونیک از ۶۲ درصد به ۹۵ درصد رسیده است همچنین دادرسی الکترونیک ۸۴ درصد می‌باشد و با انجام دادرسی ها الکترونیک از اعزام ۸۴ درصد از زندانیان به محاکم قضایی جلوگیری به عمل آمده است.

وی افزود: طی سه سال اخیر ۸۷ فقره احکام قطعی قصاص نفس و اعدام به مرحله اجرا درآمده و در مقابل هم با استفاده از ظرفیت شورای حل اختلاف تعداد ۹۹ فقره پرونده قتل عمدی در سطح استان منجر به صلح و سازش شده است.

رزم گفت: در راستای حمایت و تامین امنیت سرمایه‌گذاری، کمک به تولید و تحقق شعار سال مقام معظم رهبری در سه سال اخیر در مجموع از تعداد ۱۸۷ کارخانه و واحد تولیدی توسط مدیران و مسوولان دادگستری استان بازدید شده، پارسال از ۴۷ مورد واحدهای تولیدی نیز بازدید صورت گرفته و چندین واحد تولیدی از جمله عظیم خودرو، صدر فولاد و سامان کاشی که موضوع عظیم خودرو مرتب مورد مکاتبه و تاکید ریاست معظم قوه قضاییه بوده است، در سال گذشته احیا شده است.

وی ادامه داد: همچنین در راستای احیای حقوق عامه بیش از۲ هزار دستور توسط دادستان مرکز استان و سایر دادستان های لرستان به مدیران دستگاه‌های اجرایی صادر همچنین پارسال سه هزار و ۵۳۵ هکتار از اراضی ملی و منابع طبیعی در سطح استان لرستان رفع تصرف شده است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.