لیندسی گراهام، سناتور جمهوری‌خواه آمریکایی ضمن اشاره به سیاست شکست‌خورده دولت جو بایدن در افغانستان، این دولت را به افزایش خطر وقوع ۱۱ سپتامبر دیگری متهم کرد.

سناتور گراهام: ۱۱ سپتامبر دیگری توسط بایدن رخ می‌دهد

به گزارش قدس آنلاین؛ این سناتور آمریکایی در مصاحبه با فاکس نیوز عنوان داشت: به نظر من اتفاقاتی که در افغانستان در طول ریاست جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا رخ داده، مسیر را برای ۱۱ سپتامبر دیگری هموار کرده است.

وی علاوه بر هشدار نسبت به افزایش عقاید افراطی و مسئله تروریسم در افغانستان تاکید کرد: دولت بایدن یک "کوکتل مرگبار" از سیاست‌های داخلی و خارجی درست می‌کند و منتظر سرریز شدن آن است تا در مرحله آخر حمله ۱۱ سپتامبر دیگری رخ دهد. وقتی مقامات و دولت بایدن می‌گویند که هیچ تروریستی در افغانستان نیست، دروغ می‌گویند.

سناتور گراهام دولت بایدن را به "ماستمالی سیاسی" متهم کرد و گفت که این رئیس‌جمهور آمریکا "پیامدهای خطرناک" خروج از افغانستان را کم اهمیت جلوه می‌دهد.

وی در قسمت دیگری از این مصاحبه در رابطه با مسئله تایوان گفت: سیاست آمریکا در قبال تایوان مبنی بر "ابهام استراتژیک" به نحوی که واشنگتن حاکمیت چین نسبت به تایوان را به رسمیت می‌شناسد اما مُهر تاییدی بر آن نمی‌زند، کارساز نیست و باید این استراتژیک با یک توافقنامه رسمی دفاعی جایگزین شود.

این سناتور جمهوری‌خواه در ادامه بیان کرد: سوال اینجاست که آیا باید یک توافقنامه دفاعی با جزیره تایوان منعقد کرد؟ بنده که نسبت به مسئله استفاده از نیروهای آمریکایی برای دفاع از تایوان بسیار آماده و باز هستم زیرا چنین چیزی منافع امنیت ملی را به دنبال دارد.

لیندسی گراهام مدعی شد: من به سیاست چین واحد پایبندم اما مشتاقم که برای تایوان بجنگم زیرا تایوان یک دموکراسی است. ایالات متحده نوعی انگیزه اقتصادی برای مقابله با چین در برابر تایوان دارد زیرا ۹۰ درصد از تراشه‌های با کیفیت بالا در این جزیره تولید می‌شوند.

وی همچنین در پایان از فروش جنگنده‌های آمریکایی به تایپه و ارسال نیروهای جنگی به کره جنوبی و ژاپن حمایت کرد.

هفته گذشته رئیس‌جمهور تایوان به آمریکا سفر و با کوین مک‌کارتی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در لس آنجلس دیدار کرد؛ اقدامی که خشم چین را برانگیخت و موجب شد تا وزارت امور خارجه این کشور نسبت به تماس‌های رسمی واشنگتن-تایپه واکنش نشان دهد و آن را محکوم کند. چین، جزیره تایوان را بخشی از خاک خود می‌داند و به دنبال این دیدار رسمی، رزمایشات نظامی چند روزه‌ای را در اطراف این جزیره برگزار کرد و از طرفی، وزارت امور خارجه آمریکا هم خواستار «خویشتنداری» چین شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.