مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی از واگذاری حدود ۹۳ هکتار زمین سرمایه‌گذاران در بالغ‌ بر ۲۴۰ قرار داد حق بهره‌برداری شهرک‌ها و نواحی صنعتی خراسان رضوی در سال گذشته خبر داد.

۹۳ هکتار زمین شهرکها و نواحی صنعتی خراسان رضوی به سرمایه‌گذاران واگذار شد

به گزارش قدس خراسان به نقل از روابط عمومی شرکت شهرکهای صنعتی خراسان رضوی، جعفر فرشچی طوسی اظهار کرد: از همه توان و امکانات برای جذب سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی در جهت توسعه صنعت و اشتغالزایی در استان استفاده می‌کنیم تا شاهد تحولات بیشتری در حوزه اقتصادی در سال مهار تورم؛ رشد تولید باشیم.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی افزود: با توجه به ظرفیت‌های مناسبی که در این استان و بخصوص حوزه صنایع کوچک وجود دارد، طرح‌های سرمایه‌گذاری مناسبی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی در سال گذشته در قالب ۱۰۱  قرارداد زمین کارگاهی (۲۰۰ الی ۵۰۰ متری) با مساحت حدودا ۲/۸ هکتار و ۱۳۹ قرارداد زمین صنعتی بمساحت حدود ۹۰ هکتار و ۵ واحد دانش بنیان با مساحت حدود ۳ هکتار که نشان از جذابیت بسیار بالا برای سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی دارد، لذا تمامی مدیران ستادی و اجرایی نیز باید امسال در راستای رشد تولید تلاش مضاعفی در این زمینه و بالاخص راه‌اندازی واحدهای راکد داشته باشند.

وی با بیان این‌که استان خراسان رضوی ظرفیت بالای اقتصادی برای سرمایه‌گذاری دارد، افزود : از ابتدا تاکنون در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان ۵۰۲۳ قرارداد منعقد شده که از این میزان ۲۷۸۳ قرارداد منجر به اخذ پروانه بهره برداری و ایجاد اشتغالزایی برای بیش از ۸۰ هزار نفر شده است.

فرشچی طوسی بیان کرد: در شهرک‌های استان ۲۱۲۰ طرح در حال ساخت و ساز و نصب ماشین آلات وجود دارد و مابقی طرح‌ها مربوط به حوزه خدماتی و کارگاهی است؛ که در صورت اینکه نیز به مرحله بهره برداری برسند قریب به ۶۵ هزار اشتغالزایی جدید دیگر در استان ایجاد خواهد شد.   

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی ادامه داد: وجود واحدهای صنعتی دانش بنیان، صادرات گرا و نوع کیفیت کالاهای تولیدی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی باعث ایجاد فضای رقابتی میان سرمایه‌گذاران شده و  ظرفیت مناسبی میان سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی در استان شکل گرفته که در جهت رشد تولید استفاده و نیز از ظرفیت‌های به‌وجود آمده برای ایجاد اشتغال در مناطق روستایی و کمتر توسعه یافته در هر منطقه بهره‌گیری لازم را انجام می‌دهیم.

وی با اشاره به شعار سال که رهبر معظم انقلاب اسلامی "مهار تورم ؛ رشد تولید" نامگذاری کردند، افزود: حمایت از تولید و کمک به رشد صنایع را رویکردهای اصلی ما در مسیر تحقق اهداف اقتصادی صاحبان صنعت بوده به همین جهت واحدهای صنعتی و تولیدی با حمایت‌هایی در بخش‌های زیرساختی از جمله تأمین آب، برق، گاز و مخابرات به بهره‌برداری می‌رسند.

فرشچی طوسی اظهار کرد: از همه توان و امکانات برای جذب سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی در جهت ایجاد تولید و اشتغالزایی در استان استفاده می‌کنیم تا شاهد تحولات بیشتری در حوزه اقتصادی و در سال رشد تولید باشیم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.