مدیر پایگاه ملی تاق بستان کرمانشاه از راه اندازی پژوهشکده ساسانی تاق بستان طی سال جاری خبر داد.

پژوهشکده ساسانی "تاق بستان" امسال راه اندازی می‌شود

به گزارش قدس انلاین، پویا طالب نیا  از تاق بستان به عنوان یکی از با ارزش‌ترین آثار برجای مانده از دوران ساسانی در ایران نام برد و اظهار کرد: تاق بستان نمونه‌ای بسیار خوب برای پژوهشگران و صاحب نظرانی است که می‌خواهند درباره این دوره از تاریخ کشورمان پژوهش و مطالعه داشته باشند.

وی افزود: در این راستا از سال گذشته طرح راه اندازی مرکز مطالعات و یا پژوهشکده ساسانی تاق بستان را در دستور کار قرار دادیم که قرار است امسال آن را اجرایی کنیم.

مدیرپایگاه ملی تاق بستان تاکید کرد: همچنین در تلاشیم تا در حوزه پژوهش با همکاری دانشگاه رازی یک سلسله وبینارها را با مجموعه‌های دانشگاهی برگزار کنیم.

این مسئول در ادامه از آغاز مطالعات طرح احداث مسیر معلولین در این مجموعه خبر داد و تصریح کرد: با اجرایی شدن این طرح برای اولین مسیر معلولین در یکی از پایگاه های تاریخی کشور راه اندازی می‌شود.

وی همچنین از برنامه ریزی برای اجرای پروژه نورپردازی ویژه در تاق بستان خبر داد و گفت: در ایام نوروز تا حدودی روشنایی این مجموعه را ارتقاء دادیم و همین مسئله هم باعث شد تا زمان بازدید گردشگران از آن افزایش یابد.

مدیرپایگاه ملی تاق بستان ادامه داد: با اینحال با توجه به زیبایی محیطی تاق بستان ضروری است که یک نورپردازی ویژه هم روی آن اجرایی شود که امسال این برنامه را در دستور کار قرار داده‌ایم.

طالب نیا مرمت تاق‌ها و محدوده اطراف آن را از دیگر برنامه‌های سالجاری این پایگاه عنوان کرد و گفت: همچنین تمبر تاق بستان هم در حال طراحی است و تلاش می‌شود در آینده‌ای نزدیک آن را رونمایی کنیم.

وی در ادامه در خصوص برنامه مرمت درخت کهنسال و باستانی "رحمت" در داخل مجموعه تاق بستان هم گفت: در پایان ماه رمضان یک تیم کارشناسی از تهران خواهند آمد تا نحوه مرمت آن را مورد بررسی قرار دهند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.