رئیس اداره نظارت و بازرسی جهاد کشاورزی مشهد گفت: چهار هزار و ۷۸۰ لیتر آبلیمو، آبغوره و سرکه تقلبی و غیرمجاز در شهرستان مشهد کشف و توقیف شد.

کشف و توقیف بیش از ۴ هزار لیتر آبلیمو، آبغوره و سرکه تقلبی در مشهد

به گزارش قدس خراسان به نقل از روابط عمومی  جهاد کشاورزی مشهد، علی اکبر نصری اظهار کرد: کارشناسان اداره نظارت و بازرسی جهاد کشاورزی شهرستان مشهد و پلیس جرایم اقتصادی در گشت مشترک خود به کارگاهی واقع در بلوار توس مشکوک شدند.

رئیس اداره نظارت و بازرسی جهاد کشاورزی مشهد بیان کرد: با توجه به متواری شدن صاحب کارگاه و دستور صادره از سوی معاون دادستان دادگاه انقلاب در خصوص ورود به کارگاه در طی بازرسی و بررسی این کارگاه مقادیر قابل‌توجهی اسیدسیتریک، آبغوره و آبلیموی تقلبی و رنگ های خوراکی در انبار مشاهده شد.

وی افزود: کارگران در این کارگاه بدون وجود لیموی تازه یا خشک در حال تولید آبلیمو و کالاهای دیگر با برندهای مختلف در بطری های شماره‌گذاری شده بودند و مشخص شد کالاهای تولیدی به این روش پس از چسباندن برچسب برندهای مختلف روانه بازار مصرف می‌شده است.

نصری افزود: این کارگاه فاقد هر گونه مجوز از معاونت غذا و دارو و بهداشت و استاندارد بوده و در حال تولید و بسته بندی کالاهایی از جمله آبلیمو، سرکه و آبغوره بوده که با دستور معاون دادستانی دادگاه انقلاب با توجه به شرایط نامناسب محل، کارگاه، توقیف و کالاهای یاد شده از محل بارگیری و به انبار تعاون روستایی برای بررسی و کارشناسی و ارائه نظر کارشناسان غذا و دارو انتقال داده شد.

رئیس اداره نظارت و بازرسی جهاد کشاورزی مشهد اظهار کرد: کشفیات این انبار شامل سه هزار و ۲۰۰ لیتر آبلیمو، ۴۸۰ لیتر آبغوره و هزار و ۱۰۰ لیتر سرکه تقلبی و سه کیسه اسید سیتریک منو هیدرات است که پس از اخذ نتیجه آزمایشهای مربوطه، پرونده تنظیم و برای سیر مراحل قانونی به تعزیرات حکومتی ارسال خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.