عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: به موازات افزایش قیمت خودرو در کارخانه، خودروسازان باید تعهد دهند که عرضه و تولید خود را افزایش می‌دهند تا مصرف‌کننده بتواند در حداقل زمان ممکن بدون نیاز به شرکت در قرعه‌کشی خودرو از کارخانه خریداری کند.

خودروسازان پس از گرانی خودرو در کارخانه، چه تضمینی برای افزایش تیراژ تولید دارند؟

به گزارش قدس آنلاین، بهزاد رحیمی درباره افزایش قیمت خودرو در بازار در پی رشد بهای این کالا در کارخانه، گفت: افزایش قیمت خودرو در کارخانه باید مشروط باشد به این معناکه مصرف‌کنندگان بتوانند به راحتی خودروی موردنظر خود را از کارخانه خریداری کردند و ناچار نباشند که برای خرید خودرو به سراغ بازار روند و تحقق این مهم تنها در صورتی ممکن است که تیراژ تولید شرکت‌های خوردوسازی افزایش یابد.

نماینده مردم سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه به هر میزان که قیمت خودرو در کارخانه افزایش یابد، این کالا در بازار نیز گران می‌شود، افزود: در حال حاضر تولید خودروسازان از نیاز مصرف‌کنندگان کمتر است بنابراین خریداران ناچارند خودروی موردنیاز خود را از بازار خریداری کنند.

وی اضافه کرد: به موازات افزایش قیمت خودرو در کارخانه، خودروسازان باید تعهد دهند که عرضه و تولید خود را افزایش می‌دهند تا مصرف‌کننده بتواند در حداقل زمان ممکن بدون نیاز به شرکت در قرعه‌کشی یا الزام به حضور در صف‌های طولانی، خودرو از کارخانه خریداری کند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزایش تولید خودروسازان و عرضه بیشتر خودرو را تنها راهکار برای از بین بردن فاصله قیمت خودرو در کارخانه و بازار دانست و ادامه داد: در صورتی که بدون توجه به ضرورت رشد تیراژ تولید به سراغ افزایش قیمت خودرو در کارخانه برویم، بهای خودرو در بازار صعودی می‌شود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس تصریح کرد: علاوه بر اینکه خودروسازان باید به رشد تیراژ تولید خودرو توجه کنند و این مهم را در دستورکار قرار دهند، این شرکت‌ها نباید فراموش کنند که باید به سراغ کاهش هزینه سربار و اصلاح صورت‌های نیز بروند تا قیمت تمام شده خودرو کاهش یابد.

منبع: خانه ملت

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.