وزیر دفاع چین با استقبال از دستاوردهای قابل توجه همکاری نزدیک با ارتش روسیه گفت کشورش آمادگی تقویت همکاری برای ایجاد مشارکت های جدید در راستای ثبات و امنیت جهانی با مسکو دارد.

 چین: آماده همکاری با روسیه برای حفظ امنیت جهانی هستیم

به گزارش قدس آنلاین، از واشنگتن پست، لی شانگفو وزیر دفاع چین در دیدار با ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه و سفر ۳ روزه به مسکو که از روز گذشته آغاز شده خاطرنشان کرد اعتماد متقابل میان ارتش های چین و روسیه روز به روز در حال افزایش است و همکاری ها منجر به دستاوردهای قابل توجهی شده است.

به گزارش رسانه های چینی وی در ادامه افزود چین مایل به بهبود و ارتقای ارتباطات استراتژیک و تقویت هماهنگی های چندجانبه و ایجاد مشارکت های جدید در راستای ثبات و امنیت در منطقه و جهان است.

سفر وزیر دفاع چین مشابه سفرهای وانگ ئی و شی جینپینگ به پایتخت روسیه است که در آن مقامات سیاسی چین همواره از پوتین حمایت قاطع کردند و درباره نارضایتی های مشترک درباره آمریکا سخن گفتند.

ولادیمیر پوتین نیز در این دیدار برای انجام رزمایش های مشترک و تمرینات نظامی بیشتر، تبادلات حرفه ای و اشاره به اهمیت موقعیت مهم همکاری ارتشی میان دو کشور ابراز امیدواری کرد.

براساس ادعای وزارت دفاع آمریکا مبنی بر اطلاعات لورفته ای که برپایه مدارک سرویس اطلاعاتی روسیه ثبت شده کمیسیون نظامی مرکزی چین به روسیه از اشتیاق خود برای تامین سلاح به شکل مخفیانه به روسیه در جنگ اوکراین خبر داده است.

براساس گزارشی که در روزنامه گلوبال تایمز چین منتشر شده سفر وزیر دفاع چین به مسکو که نخستین سفر خارجی وی از زمان انتصاب در این پست از ماه مارس است سنجشی برای تقویت روابط دوجانبه میان دو کشور است. این روزنامه چینی همچنین رسانه های غرب را متهم به بزرگنمایی این سفر و ارتباط آن به جنگ اوکراین کرده است. در یادداشت سردبیر این روزنامه آمده است: «چین هیچ الزامی برای اثبات بیگناهی خود ندارد و هیچ کس حق ندارد ما را به این کار مجبور کند. »

چین همواره موضع خود در جنگ اوکراین را بیطرف اعلام کرده است و در سفر اخیر رئیس جمهوری این کشور به روسیه برنامه ۱۲ مرحله ای صلح را پیشنهاد داده بود تا طرفین به توافقی سیاسی و پایان جنگ دست یابند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.