رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) با بیان این که ارزش روحانیت به آن است تا طلبه در میان مردم رفته و با مردم ارتباط داشته باشد، گفت: حوزه علمیه خراسان برخوردار از اساس علمی و اجتهادی قوی است.

ارزش روحانیت به ارتباط با مردم است

 حجت الاسلام والمسلمین علی خیاط، مدیر حوزه علمیه خراسان امروز با آیت الله محمدجواد فاضل لنکرانی، رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) در مشهد دیدار و گفتگو کرد.

آیت الله فاضل لنکرانی در این دیدار با اشاره به مسئله پذیرش حوزه علمیه خراسان و راهکارهای ارتقای آن گفت: می بایست ائمه جماعات نیروهای با استعداد را شناسایی و در بدنه حوزه جذب و پذیرش کنند.

وی با بیان این که زمانی رهبر معظم انقلاب در دیدار مرحوم آیت الله العظمی فاضل لنکرانی(ره)، بر احیای موقوفات تأکید کرده و بیان داشتند که باید موقوفات احیا شود تا حوزه ها جان بگیرند و مشکلات معیشتی برطرف شود، گفت: امام(ره) نیز به احیای موقوفات حوزه های علمیه معتقد بود و این احیا، نقش مهمی در استقلال حوزه دارد.

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) با بیان این که همکاری صدا و سیما نیز از آن جهت نیاز است که مردم از حوزه ها مطلع شوند، تصریح کرد: بسیاری از طلاب با قناعت زندگی میکنند و این باید برای مردم روشن شود؛ به همین جهت باید مردم از تعداد و وضعیت مدارس اطلاع داشته باشند، سهم امام را بعنوان ادای تکلیف شرعی رعایت کنند و بپردازند.

آیت الله فاضل لنکرانی با بیان این که ارزش روحانیت به آن است تا طلبه در میان مردم رفته، با مردم ارتباط داشته و این ارتباط برای او موضوعیت داشته باشد، عنوان کرد: حوزه علمیه خراسان متناسب با ساختار علمی آن می بایست مملو از محققان و مفسرانی باشد که برخوردار از اساس علمی و اجتهادی و برپایه علمی قوی هستند.

وی با بیان این که باید برای کسانی که در حوزه پذیرش می شوند، برنامه گذاشته شود تا از همین ابتدا نسبت به آینده و محسنات طلبگی آشنا و توجیه شوند، گفت: نشاط علمی یک طلبه در راستای اثرگذاری او در حوزه ضرورت دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.