معاون سیاسی نمایندگی ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اعلام کرد: شهید حجازی دارای شخصیتی انقلابی، ولایی، با ایمان و برخوردار از تدبیر، حکمت، درایت و خستگی ناپذیری بود.

سردار جوانی: خستگی ناپذیری و درایت از مهمترین ویژگی شهید حجازی بود

به گزارش قدس آنلاین، سردار یدالله جوانی روز سه شنبه در حاشیه برگزاری آئین بزرگداشت سردار شهید سید محمد حجازی جانشین سابق نیروی قدس سپاه که در سپاه سید الشهدا (ع) استان تهران برگزار شد، گفت: شهید حجازی انصافا از پاسداران تراز انقلاب اسلامی بود که عمری به تعبیر رهبر معظم انقلاب سراپا مجاهدت داشت؛ این شهید از مبارزان قبل از انقلاب بودند و از لحظه پیروزی انقلاب اسلامی ایران تا لحظه شهادت همواره در میدان‌های گوناگون پاسداری از انقلاب حضور داشتند.

این مسئول افزود: این شهید والامقام متواضع ، با اخلاص و در واقع مومن واقعی، انقلابی یک سرباز به تمام معنا برای ولایت بود.

وی خاطرنشان کرد: تدبیر سردار حجازی و توانمندی‌های ایشان در فهم مسائل محیطی آن گونه بود که در ۴۰ سال بعد از انقلاب اسلامی تا لحظه شهادت در مسئولیت‌های مختلف به گونه‌ای حضور داشتند که در پیام مقام معظم رهبری به مناسبت شهادتش به این نکته به عنوان یک نکته برجسته اشاره می‌شود که موفق و سربلند در همه مسئولیت‌ها درخشیدند.

سردار جوانی اضافه کرد: شهید حجازی در واقع یک دوره طلایی مسئولیت ۱۰ ساله در نیروی مقاومت بسیج دارند و این قابلیت‌ها و شایستگی‌ها است که وقتی سپهبد شهید سلیمانی به خیل شهیدان می‌پیوندند سردار قاآنی ایشان را به عنوان جانشین خودشان پیشنهاد می‌دهند و فرمانده سپاه نیز ایشان را در این جایگاه منصوب می‌کنند.

این مسئول ادامه داد: شهید حجازی مسئولیت‌های متعددی داشتند و برخی شناخته شده و بعضا شناخته نشده اما به اعتقاد دوستان و نظر افرادی که از نزیک با ایشان آشنا بودند در هر مسئولیت و هر مقطعی که مسئولیت را به عهده می گرفت بسیار خوب و موفق ظاهر می‌شد.

معاون سیاسی نمایندگی ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اظهارداشت: دوره‌ای از مسئولیت این شهید وجود ندارد که جا بجایی اش به این دلیلی باشد که بگویندایشان نتوانسته‌اند از عهده این کار بربیایند؛ بلکه قابلیت و موفقیت‌هایشان باعث شده بود به مسئولیت بالاتری ارتقا یابد.

وی گفت: من دلیل این موفقیت‌ها را این می‌دانم؛ وقتی که فردی لباس جهاد را به تن و مجاهدت می‌کند اخلاص در کار دارد و از آن طرف نوعی عقلانیت مبتنی بر معنویت و دین دارد، این معنویتی که عمیق است و اخلاص نیز در آن جود دارد و خدا نیز او را کمک می‌کند.

سردار جوانی اظهار داشت: همین کمک‌ها و هدایت‌های الهی است که او در کارها موفق می‌شود که حضرت حق فرمودند وقتی که جهاد در راه خدا باشد در هر سطحی و موقعیتی، در آن دو راهی‌ها و بن بست ها و در جاهایی که محدودیت هایی وجود دارد به دل و ذهن خطور می کند و چاره اندیشی‌ و راهکارها که اتخاذ می‌شود گره گشا خواهد بود.

وی یادآور شد: شهید حجازی از جمله افرادی بود که در پس از پیروزی انقلاب اسلامی در صحنه‌های مسئولیتی درخشید که مقام معظم رهبری فرمودند موفق و سربلند در همه مسئولیت ها درخشیدند؛ انشالله که بتوانیم از شهید حجازی به عنوان یک الگو بهره مند باشیم.

سردار شهید سید محمد حجازی جانباز عالیقدر پس از سال‌ها مجاهدت و تلاش خستگی ناپذیر در عرصه‌های مختلف پاسداری از انقلاب و نظام در ۲۹ فروردین ۱۴۰۰ بر اثر عارضه قلبی به فیض شهادت نائل آمد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.