سفیر ایران در بغداد تایید کرد که میزان بدهی دولت عراق به جمهوری اسلامی ایران بابت واردات برق و گاز بالغ بر ۱۰ میلیارد دلار است.

سفیر ایران در بغداد بدهی ۱۰ میلیارد دلاری عراق را تایید کرد

«محمد کاظم آل صادق» سفیر ایران در بغداد در یک گفت‌وگوی تلویزیونی در پاسخ به سوالی در خصوص میزان بدهی‌های عراق بابت واردات برق و گاز ایران تایید کرد که دولت عراق بالغ بر ۱۰ میلیارد دلار بدهی به تهران دارد.

شبکه الشرقیه بخش‌هایی از  این مصاحبه را در صفحه خود در توئیتر منتشر کرد.

در ویدئوی منتشر شده، سفیر ایران در بغداد در پاسخ به سوال مجری در این خصوص گفت که در مصاحبه‌های پیشین خود در این‌باره توضیح داده است و نیازی به تکرار آن نیست اما مجری با سماجت از او پرسید که ‌آیا این مبلغ ۱۰ میلیارد دلار است که آل صادق آن را تایید کرد و گفت که در همین حدود است.

وی در خصوص تداوم همکاری‌های ایران با عراق در بخش انرژی برق گفت که ایران مشتاق کمک به بغداد در این بخش است زیرا عراق در شرایط کنونی نیازمند حمایت است.

سفیر ایران در بغداد، ۱۲ فروردین گذشته نیز در گفت‌وگو با شبکه «خبر عراق» گفته بود که دولت بغداد بابت واردات برق و گاز ایران، ۱۱ میلیارد دلار بدهی به تهران دارد.

سفیر ایران در بغداد در ادامه به همکاری شرکت‌های مختلف ایرانی با دولت عراق در نیروگاه‌های مختلف اشاره کرد و گفت که به عنوان مثال شرکت مپنا که می‌توان آن را سومین شرکت بزرگ جهانی پس از جنرال الکتریک و زیمنس دانست، اکنون در عراق در و به طور مشخص در نیروگاه الرمیله در حال فعالیت است.

وی سپس افزود که این شرکت ایرانی، در حال حضور حدود یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار  از دولت عراق طلب دارد اما همچنان به همکاری‌ خود با دولت  طبق قرارداد امضا شده، برای کمک به شهروندان عراقی ادامه می‌دهد.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.