سخنگوی ارتش پاکستان اعلام کرد: ۸۵ درصد از طرح حصارکشی مرزهای مشترک این کشور با جمهوری اسلامی ایران تکمیل شده و سایر اقدامات مانند تاسیس برجک‌ها نیز با قوت تمام ادامه دارد.

ارتش پاکستان: ۸۵ درصد حصارکشی مرزهای مشترک با ایران تکمیل شده است

به گزارش قدس آنلاین، سرلشکر «احمد شریف» طی کنفرانس مطبوعاتی امروز در مقر فرماندهی ارتش در شهر راولپندی پیرامون تحولات امنیتی، حوادث تروریستی، وضعیت مرزهای مشترک با همسایگان سخن گفت.

وی با اشاره به طرح مدیریت مرزهای مشترک پاکستان با ایران گفت: ۸۵ درصد حصارکشی مرزهای مشترک با ایران تکمیل شده و تاکنون تاسیس ۳۳ درصد برجک‌های مرزی نیز انجام شده است.

سخنگوی ارتش پاکستان تاکید کرد که هدف از این اقدامات حفاظتی جلوگیری از ترددهای غیرقانونی به ویژه مقابله با تهدید تروریسم است و این روند با قوت تمام ادامه خواهد یافت.

وی با اشاره به حصارکشی ۳ هزار و ۱۴۱ کیلومتر از مرزهای زمینی پاکستان با ایران و افغانستان، اظهار داشت: ۹۸ درصد حصارکشی ۲ هزار و ۶۱۱ کیلومتر از مرزهای مشترک با افغانستان نیز تکمیل شده است.

سرلشکر احمد شریف با اذعان به تشدید موج تروریسم در پاکستان از زمان خروج آمریکا و ناتو از افغانستان، گفت: نیروهای مسلح پاکستان متعهد به جنگ بی وقفه علیه تروریسم هستند و در این راستا شناسایی و سرکوب عناصر داخلی ادامه دارد.

اواسط دیماه سال گذشته رئیس کمیته ستاد مشترک نیروهای مسلح پاکستان طی گفت‌وگوی تلفنی با سردار باقری رئیس ستاد ‌کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران، مرز مشترک دو کشور را مرز صلح و دوستی نامید و اعلام کرد جمهوری اسلامی پاکستان همواره حامی منافع جمهوری اسلامی ایران در مجامع بین‌المللی و به خصوص در مسئله انرژی هسته‌ای بوده و هیچ مانعی برای گسترش تعامل دوجانبه وجود ندارد.

ژنرال «ساحر شمشاد میرزا» همچنین تسریع در فعال شدن کارگروه مشترک نظامی دوکشور را از اولویت‌های ارتش پاکستان دانست.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.