عملیات اجرایی بهسازی باند اصلی فرودگاه بین‌المللی شهید اشرفی کرمانشاه هم اکنون آغاز شده و طبق قول مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران با فعالیت شبانه‌روزی، باند اصلی این فرودگاه تا ۶ ماه آینده قابل استفاده خواهد بود.

آخرین خبرها از بهسازی فرودگاه کرمانشاه/ استاندار: به دنبال جذب پروازهای جدید خارجی هستیم

به گزارش قدس آنلاین، فرودگاه بین‌المللی شهید اشرفی کرمانشاه در سال ۱۳۵۰  فعالیت خود را آغاز کرد.

فرودگاه کرمانشاه از زمان افتتاح تاکنون چندین بار گسترش یافته‌است. در سال ۱۳۷۴ مساحت فرودگاه با خرید زمین‌های اطراف آن به ۲۲۸ هکتار افزایش یافت و ضمن ساخت تأسیسات جانبی، ساختمان آتش‌نشانی و ایمنی زمینی، مدیریت اداری، ترمینال مسافربری، پاویون، ساختمان امور فنی، مقر سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، ایستگاه پلیس و تعدادی خانه‌های سازمانی، امکان نشست و برخاست هواپیماهای پهن‌پیکر تا ایرباس نیز در آن فراهم شد. در این مرحله از توسعه باند فرودگاه از ۲۷۰۰ متر به ۳۴۰۰ متر و پارکینگ هواپیما نیز از۱۲ هزار و ۷۰۰ مترمربع به ۳۸ هزار و ۲۲۰ مترمربع توسعه یافت. عملیات بهسازی باند فرودگاه نیز در سال ۱۳۷۵ به اتمام رسید.

مرحل دوم توسعه فرودگاه کرمانشاه در سال ۱۳۸۶ اتفاق افتاد که طی آن ۸ هکتار زمین در ضلع غربی فرودگاه خریداری شد و مساحت فرودگاه به ۲۳۷ هکتار افزایش یافت.

از سال ۱۳۹۶ عملیات بهسازی باند فرودگاه کرمانشاه آغاز شده که همچنان  به دلایل مختلف ناتمام باقی مانده‌ است. طی این عملیات قرار است که باند فرودگاه برای نشست و برخاست هم انواع هواپیماهای پهن‌پیکر مناسب‌سازی شود.

اعزام حج تمتع امسال که از سوم خرداد ماه آغاز می شود، متأسفانه فرودگاه کرمانشاه هم همانند سال گذشته میزبان عملیات اعزام و پذیرش زائران بیت‌الله الحرام نخواهد بود.

در حج تمتع سال جاری حدود ۹۹۰ زائر از استان در قالب هفت کاروان از فرودگاه‌ امام خمینی (ره) تهران عازم خانه خدا خواهند شد. در این راستا ضرورت آغاز بهسازی باند پرواز فرودگاه کرمانشاه با حضور مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران و استاندار کرمانشاه بررسی شد.

آخرین خبرها از بهسازی فرودگاه کرمانشاه/ استاندار: به دنبال جذب پروازهای جدید خارجی هستیم

حمیدرضا سیدی، مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران در حاشیه این بازید، اظهار کرد:  قرارداد ۴۵۰ میلیارد تومانی با یکی از شرکت های پیمانکاری فعال در استان در راستای بهسازی کامل باند منعقد شده است.

وی افزود: قرارداد بهسازی یک‌ساله تا اردیبهشت‌ماه سال ۱۴۰۳ است، قصد داریم زمان را با چند شیفته کردن عوامل اجرایی کم‌تر کنیم تا ان‌شاءالله ظرف ۶ ماه آینده بهسازی به پایان برسد. 

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران با اشاره به خرید تجهیزات و روشنایی برای باند، گفت: این باند قابلیت نشست و برخاست انواع هواپیماهایی که ظرفیت استان را جوابگو باشد، دارد و محدودیتی از لحاظ عملیاتی نخواهد داشت.

آخرین خبرها از بهسازی فرودگاه کرمانشاه/ استاندار: به دنبال جذب پروازهای جدید خارجی هستیم

محمدطیب صحرایی استاندار کرمانشاه نیز در ادامه، گفت: تمام اعتبار موردنیاز بهسازی باند فرودگاه تامین شده و اکنون تمرکز اصلی برای روی تسریع در عملیات اجرایی به صورت ایجاد چند کارگاه و تکمیل طرح در کمترین زمان ممکن است.

وی به نقش فرودگاه کرمانشاه در توسعه رابطه با همسایگان خارجی اشاره و بیان کرد: به نبال جذب پروازهای جدید خارجی هستیم.

استاندار کرمانشاه گفت: طی ماه‌های اخیر پیگیری‌هایی با مسؤولان وزرات راه و شهرسازی و مسؤولان ذی‌ربط انجام شده تا بتوانیم در این زمان پروازهایی به کشور عراق از جمله سلیمانیه، بغداد و نجف داشته باشیم، ولی از آنجا که باند شماره دوم فرودگاه را برای این منظور داریم با محدودیت‌های در نشست و برخاست پروازهای پهن پیکر روبه رو هستیم؛ همچنین پروازها از طلوع تا غروب خواهد بود.

عملیات اجرایی بهسازی باند اصلی این فرودگاه هم اکنون آغاز شده و قرار است با فعالیت شبانه‌روزی، در آینده نزدیک به بهره‌برداری برسد.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.