پس از اعلام رسمی رئیس‌جمهور آمریکا برای نامزدی در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴، هم‌حزبی مشهور او گفته در این انتخابات نامزد نمی‌شود و برای پیروزی مجددش، تلاش خواهد کرد.

سندرز: برای انتخاب مجدد بایدن هر کاری می‌کنم

به گزارش قدس آنلاین؛ به نقل از رویترز، «برنی سندرز»، سناتور مشهور آمریکا و رقیب اصلی درون حزبی جو بایدن در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰، گفته در انتخابات ریاست‌جمهوری آتی نامزد نخواهد شد و برای پیروزی مجدد بایدن هر کاری خواهد کرد.

وی دراین‌باره گفت: دونالد ترامپ یا هر عوام‌فریبِ دست‌راستی، آخرین چیزی است که ایالات متحده به آن نیاز دارد؛ چرا که آنها دموکراسی آمریکا را تضعیف می‌کنند و به بحران‌های خشونت اسلحه، نژادپرستی، و جنسیت‌گرایی نمی‌پردازند.

جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا پس از ماه‌ها اشاره تلویحی به نامزدی در انتخابات سال ۲۰۲۴، دیروز سه‌شنبه به طور رسمی نامزدی خود را برای دومین دوره حضور در کاخ سفید، اعلام کرد.

بایدن در یک ویدئو سه دقیقه‌ای با اشاره به اینکه «وظیفه او دفاع از دموکراسی آمریکا است»، گفت: وقتی چهار سال پیش برای انتخابات نامزد شدم، گفتم که برای روح آمریکا در نبرد هستیم. هنوز هم چنین است. پرسشی که حالا با آن روبه‌رو هستیم این است که آیا در سال‌های پیش رو، آزادی بیشتری خواهیم داشت یا کمتر؛ اینکه آیا از حقوق بیشتری بهره‌مند خواهیم شد یا کمتر.

این ویدئو حاوی تصاویری از شورش ششم ژانویه ۲۰۲۱ و یورش حامیان دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا به ساختمان کنگره این کشور و همچنین تصاویر اعتراض به تصمیم دیوان عالی آمریکا مبنی بر لغوقانون سقط جنین است.

بایدن در ۸۰ سالگی، مسن‌ترین رئیس جمهور تاریخ آمریکا است؛ موضوعی که دموکرات‌ها را دچار تردید کرده که آیا او می‌تواند برای آنها شانس بالای پیروزی در انتخابات را به ارمغان بیاورد یا خیر. با این حال، احتمالا رئیس جمهور کنونی آمریکا در رقابت انتخاباتی حزب خودی، با چالش جدی روبه‌رو نخواهد شد.

پیش‌ از این دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور پیشین آمریکا نیز نامزدی خود را برای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ اعلام کرد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.