رئیس سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی از تحصیل بیش از ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار دانش آموز در مدارس غیردولتی خبر داد.

تحصیل بیش از ۲ میلیون دانش آموز در مدارس غیر دولتی

 احمد محمود زاده رئیس سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی و توسعه مشارکت های مردمی در آیین افتتاحیه گردهمایی روسای ادارات مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی ادارات کل آموزش و پرورش سراسر کشور در باشگاه فرهنگیان شیراز، اظهار کرد: رویکردهای خوب فرهنگی در مدارس غیردولتی و هیأت امنایی در استان فارس حاکم شده که جای تقدیر دارد.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی افزود: کارهای اساسی، کیفی و ماندگار سرلوحه فعالیت‌های این سازمان قرار دارد و از پرداختن به کارهای صوری و نمایشی در استان‌ها خودداری شود.

محمودزاده تصریح کرد: بیش از ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار دانش آموز در مدارس غیردولتی در حال تحصیل هستند.

وی با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب، ادامه داد: ایشان فرمودند رصد کردن مسائل و حل و فصل کردن موانع و مشکلات نوعی تحول است لذا در حوزه‌های مختلف امور باید رصد شود و تصمیمات لازمه اتخاذ و اجرای آن پیگیری شود.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی خاطرنشان کرد: کارهای صادقانه و بی‌منت، پاکدستی، مبارزه با فساد، عدم به حاشیه رفتن و ....، از جمله مواردی است که رئیس جمهور محترم در دولت به آن تاکید دارند.

وی ادامه داد: از ماموریت‌های اصلی ما در آموزش و پرورش، داشتن مدارس صالح است. تربیت هدف محور و پرورش دانش آموزان انقلابی در دستور کار باید باشد.

محمودزاده خاطرنشان کرد: همه ساحت‌های شش‌گانه مد نظر در سند تحول مورد توجه است و با اجرایی سازی آن‌ها در مدارس غیردولتی همواره باید سرآمد باشیم به ویژه در حوزه علمی تربیتی، باید دانش آموزان ما مایه فخر و مباهات در عرصه‌های بین المللی باشند و در تراز انقلاب تربیت شوند.

وی اضافه کرد: مدرسه صالح باید به عنوان نمونه عینی ارزش‌های انقلابی بتواند زمینه بروز و ظهور همه شایستگی‌ها را فراهم کند.

رئیس سازمان مدارس و مراکزغیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی، گفت: مدرسه، رسانه، خانواده و معلم چهار رکن تربیت باید خوب پرورش یافته باشند. امروز مدارس غیردولتی کارنامه خوبی از خود ارائه داده‌اند و نمونه‌های بسیاری در استان‌های مختلف وجود دارد که مدارس در تراز سند تحول هستند.

وی ادامه داد: جریان سازی در حوزه فرهنگی و تربیتی باید صورت گیرد و این امر باید به گونه‌ای باشد که در معرض اتهام قرار نگیریم.

محمودزاده اذعان کرد: در مدارس و مراکز غیردولتی برای ویژگی‌های مدارس صالح الگوهای خوبی وجود دارد لذا باید این خلاقیت‌ها را بگیریم در سایر مدارس ساری و جاری کنیم.

وی اضافه کرد: در خصوص مدارس غیردولتی دو نوع نگرش وجود دارد در نگاه اول مدارس غیردولتی به عنوان بارزترین نوع مشارکت، مورد توجه نخبگان و اندیشمندان قرار گرفته است. لذا با توجه به کمبود فضا و تجهیزات در برخی مدارس دولتی برخی این مدارس را کمک به اجرای عدالت و کمک به مدارس دولتی می‌دانند.

معاون وزیر آموزش و پرورش افزود: نگاه دوم توسعه مدارس غیردولتی را مغایر با تحصیل رایگان و ایجاد شکاف بین طبقات مختلف جامعه می‌دانند.

وی ادامه داد: مشارکت تنها شامل منابع مالی نیست بلکه سایر موارد را نیز شامل می‌شود. در مدارس تلاش ما این است که دانش آموزانی با برجستگی‌های اخلاقی برای آینده کشور تربیت کنیم لذا همه باید در این فرآیند مشارکت داشته باشیم.

عضو شورای معاونین وزارت آموزش و پرورش اضافه کرد: در حوزه آموزش کار با کیفیت ارائه شود و در حوزه تربیتی نیز باید کار مستمر انجام شود و برای هر دانش آموز یک بسته فرهنگی داشته باشیم.

وی ادامه داد: برنامه‌های تربیتی مستمر، قابل فهم و مداومت داشته باشد و کارهای کیفی سازی و شایسته سازی در دستور کار باشد.

محمودزاده عنوان کرد: در بسیاری از استان‌ها در شرایط برابر و تساوی زیر ساخت‌ها، نتایج متفاوتی را شاهد هستیم لذا این موضوع به نوع مدیریت و خلاقیت‌ها بر می‌گردد.

منبع: خبرگزاری برنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.