«نوام چامسکی» فیلسوف، زبان شناس و منتقد سیاسی برجسته آمریکایی گفت که نبرد روسیه در اوکراین بشردوستانه‌تر از جنگ ایالات متحده در عراق است و مسکو خویشتنداری می‌کند.

چامسکی: روسیه در اوکراین انسانی‌تر از آمریکا در عراق می‌جنگد

به گزارش قدس آنلاین؛ این صاحب‌نظر سیاسی ۹۴ ساله روز شنبه در گفت‌وگو با تارنمای نیو استیتسمن (The New Statesman) افزود: آمریکا و انگلیس با وجود تخریب و ویرانی اوکراین، از مذاکرات صلح اجتناب کردند تا منافع ملی‌شان را تامین کنند.

به گفته وی، اوکراین یک کشور آزاد نیست و به تصمیم‌گیری‌های آمریکا وابسته است و ایالات متحده با هدف تضعیف روسیه جنگ‌افزار در اختیار کی‌یف قرار می‌دهد.

چامسکی به این نشریه چپگرای انگلیسی گفت: این برای ایالات متحده یک معامله پُرسود است؛ به ازای کسری از بودجه هنگفت نظامی، آمریکا می‌تواند به شدت قوای یگانه دشمن واقعی خود را فرسوده سازد.

به گفته وی، روسیه با خونسردی و خویشتن‌داری رفتار می‌کند و در مقایسه با تهاجم سال ۲۰۰۳ آمریکا به عراق، زیرساخت‌های اوکراین با تخریب وسیع مواجه نشده است.

چامسکی با بیان اینکه بی‌شک روسیه نیز می‌توانست با توسل به جنگ‌افزارهای متعارف چنین کند، گفت: مسکو می‌توانست کی‌یف را همچون بغداد غیرقابل سکونت و به خطوط مواصلاتی غرب این کشور حمله کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.