۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۹
کد خبر: 867807

مدیرعامل بنیاد بین‌المللی فرهنگی و هنری امام رضا(ع) با بیان اینکه جشنواره امام رضا(ع) در جریان‌سازی فرهنگ رضوی نقش زیادی داشته است، اظهار کرد: ارسال ۸ میلیون و ۵۰۰ هزار اثر به این جشنواره در طول ۲۰ سال در فضای رقابتی نشان از ارتباط این جشنو

ارسال بیش از ۸ میلیون اثر به جشنواره های رضوی

مرتضی سعیدی‌زاده بیان کرد: جشنواره امام رضا(ع) عمومی‌ترین جشنواره فرهنگی هنری کشور است که در طول ۲۰ سال در بیش از ۳ هزار نقطه از ایران و جهان فعالیت خود را گسترده و کشورهای مختلفی را درگیر موضوع فرهنگ رضوی کرده است.

وی با بیان اینکه جشنواره امام رضا(ع) در جریان‌سازی فرهنگ رضوی نقش زیادی داشته است، اظهار کرد: ارسال ۸ میلیون و ۵۰۰ هزار اثر به این جشنواره در طول ۲۰ سال در فضای رقابتی نشان از ارتباط این جشنواره با همه مردم اعم از هنرمندان و آحاد جامعه دارد.

سعیدی‌زاده افزود: تلاش داریم در عین پاسداشت عمومی بودن جشنواره امام رضا(ع) به تخصصی شدن این جشنواره نیز بپردازیم و این جشنواره در سطح جشنواره‌های برتر کشور در حوزه تولید اثر و خروجی آن برای استفاده مخاطب عام جامعه رشد جدی داشته باشد.

وی با بیان اینکه در جشنواره امام رضا(ع) توجه جدی به زیست بوم‌های فرهنگی کشور وجود دارد، تصریح کرد: به همین دلیل هر استان نماینده برگزاری یک جشنواره است به عنوان مثال تبریز نماینده جشنواره تئاتر رضوی، کرمان نماینده جشنواره شعر رضوی و سمنان نماینده جشنواره داستان رضوی است.

مدیرعامل بنیاد بین‌المللی فرهنگی و هنری امام رضا(ع) با اشاره به سابقه و پیشگامی کرمان در شکل‌گیری جشنواره امام رضا(ع) و جشنواره شعر رضوی گفت: در بیستمین دوره برگزاری جشنواره امام رضا(ع) سعی کردیم جریان جشنواره در چند رویکرد مشخص باشد که اولین آن رویکرد تولید محصول است. قائل به برگزاری جشنواره صرفاً برای هنرمندان و اصحاب رسانه نیستیم و به دنبال این هستیم که جشنواره محلی برای توسعه محصولات فرهنگی رضوی باشد.

وی اظهار کرد: ملی برگزار شدن جشنواره، بهره‌گیری از اساتید برجسته حوزه فرهنگ و هنر همراه با کنشگری جوانان، جریان‌سازی عمومی فرهنگ رضوی، ارتقای سطح جوایز، توجه به توانمندسازی، استعدادیابی و رشد و شکوفایی افراد در فرایند برگزاری جشنواره، تشکیل هیئت داوران ملی به منظور ارزیابی حرفه‌ای آثار و بین‌اللملی بودن جشنواره‌ها از جمله رویکردهای جدید جشنواره امام رضا(ع) است.

سعیدی‌زاده اظهار کرد: امسال ۱۶ جشنواره امام رضا(ع) در حوزه فرهنگ و هنر تعریف شد که شامل ۴ جشنواره شعر، ۳ جشنواره تئاتر، ۳ جشنواره تجسمی، ۲ جشنواره داستان، ۲ جشنواره آواها و نواها و سرود و جشنواره فیلم و مطبوعات است. از این آمار ۴ جشنواره در سطح بین‌المللی برگزار می‌شود که جشنواره شعر فارسی رضوی با رویکرد کشورهای فارسی زبان منطقه از جمله جشنواره‌های بین‌المللی است.

وی با تأکید بر اینکه عمومی‌سازی و تولید آثار فاخر فرهنگی هنری در جشنواره‌های امام رضا(ع) مورد توجه است، افزود: در حوزه عمومی‌سازی جشنواره اقداماتی متعددی انجام می‌شود از جمله اینکه محصول فاخر در معرض عموم جامعه قرار می‌گیرد. در همین ارتباط در افتتاحیه بیست‌ویکمین جشنواره امام رضا(ع) آثار جشنواره‌های شعر رضوی در دوره‌های گذشته رونمایی می‌شود.

مدیرعامل بنیاد بین‌المللی فرهنگی و هنری امام رضا(ع) با اشاره به پیگیری برای برگزاری شب‌های شعر و نشست‌های شعری در استان‌های مختلف، گفت: تلاش داریم از حوزه شعر بتوانیم به صنایع فرهنگی رضوی بپردازیم و اشعار رضوی در قالب آثار هنری جریان دلدادگی به امام رضا(ع) را توسعه دهد.

سعیدی‌زاده گفت: امام رضا(ع) محل وفاق همه نحله‌های فکری و جریان‌های مختلف است. در برهه کنونی نیازمند برجسته‌سازی شخصیت امام رضا(ع) در راستای انسجام اجتماعی هستیم لذا سعی داریم با همه گرایش‌های فکری فارغ از جناح‌ بندی‌ها این جریان را در جامعه گسترش دهیم.

منبع: بنیاد بین المللی فرهنگی هنری امام رضا (ع)

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.