بیژن نوروزی مقدم در مقطع کنونی ما درخواست افزایش قیمت نان براساس تورم داده ایم گفت: به دلیل گرانی ها در سال های اخیر تقاضای جدید برای راه اندازی نانوایان کم شده است.

ارسال درخواست افزایش قیمت نان به نهادهای مربوطه / کیفیت پایین آرد را قبلا به وزارت صنعت اعلام کرده ایم

رئیس اتحادیه نانوایان تهران با اشاره به اینکه قیمت نان از سال ۹۹ تغییری نکرده است، گفت: با در نظر گرفتن تورم سالانه حدود ۱۳۰ درصد تورم به نانوایی ها تحمیل شده است و در مقطع کنونی ما درخواست افزایش قیمت نان براساس تورم داده ایم.

بیژن نوروزی مقدم با بیان اینکه افزایش قیمت خرید تضمینی گندم و آرد می تواند بار هزینه نانوایی ها را بیشتر کند، افزود: در شرایط کنونی ادامه فعالیت برای نانوایی ها هم سخت است چه برسد به اینکه دوباره آرد گران شود، به همین دلیل دولت باید تدبیری برای این مساله بی اندیشد.

او درباره هزینه های تحمیلی به نانوایی ها اظهار کرد: هم اکنون قیمت هر کیسه آرد حدود ۳۲ هزار تومان است که ۷۵۰۰ تومان هزینه حمل و نقل دارد و در مقطع کنونی شرکت های حمل و نقلی هم اعلام کرده اند که این قیمت کم است و دوباره باید هزینه حمل بالا برود در حالی که حدود ۳۰ درصد از هزینه قیمت آرد مربوط به هزینه حمل می شود.

او درباره تاثیر افزایش گرانی ها بر کسب و کار نانوایی ها اظهار کرد: در سال های اخیر تقاضای جدید برای راه اندازی نانوایان کم شده اما نانوایی های که کار می کنند به دلیل تکلیفی که برای تامین نان مردم دارند هنوز به فعالیت خود ادامه می دهند.

رئیس اتحادیه نانوایان تهران در پاسخ به این سوال که آیا درست است که گفته می شود که نانوایی ها به دلیل هزینه های بالا از آرد بی کیفیت استفاده می کنند، گفت: متاسفانه در کشور گندم ها یکدست نیست به همین دلیل آردهایی که در کشور تولید می شود هم یکدست نیست به همین دلیل برخی آردها در یک مقطع زمانی به نانوایی ها تحویل داده می شود گلوتن بالایی دارند و غنی هستند اما برخی آردها گلوتن پایینی دارند، به همین دلیل کیفیت نان پایینی هم دارند.

مقدم درباره پیگیری آردهای بی کیفیت اظهار کرد: سال های گذشته نامه نگاریی های را با وزارت صنعت، معدن و تجارت و وزارت جهاد کشاورزی و ... داشته ایم و اعلام کرده ایم که کیفیت آرد تحویلی به نانوایی ها بسیار پایین است به همین دلیل روی کیفیت نان هم تاثیر گذار بوده، اما آنها همواره مدعی هستند که کیفیت آرد بسیار بالاست و نسبت به درخواست رسیدگی ما بی توجه بوده اند.

منبع: موج

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.