نماینده اهل سنت مردم استان سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: آیت‌الله شهید عباسعلی سلیمانی شخصیتی تقریبی بود که همواره در مسیر تحکیم وحدت گام بر می‌داشت.

مولوی سلامی: آیت‌الله شهید سلیمانی همواره در مسیر تحکیم وحدت گام بر می‌داشت

به گزارش قدس آنلاین، مولوی نذیراحمد سلامی بعد از ظهر در مراسم گرامیداشت شهید آیت‌الله سلیمانی در حسینیه "عاشقان ثارالله(عج)" زاهدان ضمن عرض تسلیت به مناسبت شهادت این عالم گرانقدر، اظهار داشت: خبر شهادت حضرت آیت‌الله سلیمانی باعث غم و اندوه و تاثر ما شد، این شخصیت ارزشمند علمی ۱۷ سال در این استان به مردم خدمت کردند و عالمی توانمند و دارای ویژگی‌های منحصر به فرد بودند.

نماینده اهل سنت مردم استان سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبری افزود: آیت‌الله سلیمانی خطیبی توانمند و سخن‌وری قوی بود و در سخنرانی‌های خود همیشه به‌روز و پیرامون موضوعات روز صحبت می‌کرد و بسیاری از مردم، تحصیل کرده‌ها و دانشگاهیان تحت تأثیر صحبت‌های‌ ایشان قرار می‌گرفتند.

وی با اشاره به روحیه مرم‌داری این عالم مردمی، تصریح کرد: آیت‌الله سلیمانی ارتباط مستقیمی با اقشار مختلف مردم داشت و ارباب رجوع به راحتی به ایشان دسترسی داشت و مردم به راحتی و بدون واسطه مشکلات خود را با وی در میان می‌گذاشتند.

مولوی سلامی ادامه داد: این شخصیت مردمی هیچ وقت ارباب رجوع را ناامید نمی‌کرد و در حد توان تا آنجا که کاری از دستش برمی‌آمد اقدام انجام می‌داد و در مواقعی که برخی موضوعات از توانش خارج بود جواب قانع‌کننده می‌داد و همیشه با ارباب رجوع اخلاق نیکو داشتند.

این عالم اهل سنت بیان کرد: این شخصیت روحانی متواضع و فروتن بود و مقابل مراجعین غرور و تکبر نداشت و تفاوت در اقشار مردم قائل نبود؛ با همه یکسان برخورد می‌کرد و این تواضع و فروتنی خاصیت آموزه‌های دینی است که همواره بزرگان دین چنین بودند.

وی خاطرنشان کرد: این شخصیت علمی بسیار اهل مطالعه بود و از هر فرصتی برای مطالعه و نوشتن استفاده می‌کرد و حتی زمانی که در هواپیما بود به مطالعه مشغول بود و در منابع اهل سنت نیز مطالعه بسیار داشت و از این منابع استفاده می‌کرد.

نماینده مردم استان در خبرگان رهبری افزود: آیت‌الله سلیمانی یک شخصیت تقریبی بود و در مدت زمانی که در استان بود در هر مناسبتی که سخنرانی داشت، سعی می‌کرد موضوعاتی را که مورد اتفاق همگان است را بیان کند تا موجب رنجش برادران اهل سنت نشود.

مولوی سلامی خاطرنشان کرد: اینکه امروز این جمعیت برای بزرگداشت این شخصیت علمی و دینی در این مکان جمع شده‌اند نشان از همان معنویت و حقانیت این عالم بزرگوار است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.