یک منبع امنیتی از انتقال تجهیزات نظامی جدید به پایگاه آمریکایی عین الاسد در غرب استان الانبار خبر داد.

انتقال تجهیزات نظامی جدید به پایگاه «عین الاسد»

به گزارش قدس آنلاین؛ به نقل از المعلومه، یک منبع امنیتی در استان الانبار اعلام کرد که به تازگی تجهیزات نظامی آمریکایی جدید به صورت هوایی به پایگاه عین الاسد در غرب این استان منتقل شده است.

این منبع در ادامه افزود: تجهیزات جدید آمریکایی از کشور کویت به پایگاه عین الاسد در منطقه البغدادی واقع در بخش هیت در غرب استان الانبار منتقل شده است.

وی تاکید کرد: هنوز از علت این اقدام که همزمان با تشدید تدابیر امنیتی بی سابقه در اطراف این پایگاه و پرواز گسترده پهپادهای آمریکایی برفراز آن صورت گرفته اطلاعی در دست نیست.

منبع مذکور تصریح کرد: نظامیان آمریکایی مستقر در یکی از پایگاه‌های نظامی در کویت، تجهیزات نظامی و سلاح‌های جدید را به پایگاه هوایی عین الاسد منتقل کرده‌اند و جنگنده‌های آمریکایی این نظامیان را به پایگاه مذکور منتقل کرده است.

این در حالیست که پیشتر «عبدالله الجغیفی» دبیرکل حزب آزادگان فرات عراق اعلام کرده بود که مسئولان آمریکایی در عراق اقدام به خرید زمین از یکی از عشایر استان الانبار کرده‌اند. آنها به دنبال گسترش پایگاه عین الاسد هستند.

وی در ادامه افزود: پس چرا نمایندگان پارلمان و دولت در قبال گسترش پایگاه عین الاسد اقدامی نمی‌کنند؟ اگر مسئولان از این روند اطلاع دارند و اقدامی نمی‌کنند که فاجعه است و اگر نمی‌دانند که فاجعه بزرگ‌تری به شمار می‌رود.

یک منبع امنیتی در استان الانبار نیز پیش از این اعلام کرده بود که نظامیان آمریکایی در حال رایزنی با پیمانکاران عراقی برای ساخت مواضع جدید در پایگاه هوایی عین‌الاسد واقع در غرب استان الانبار هستند.

وی افزود: این نیروها قصد دارند ساختمان‌های جدیدی برای نظامیان آمریکایی در پایگاه مذکور بسازند که همین مسأله بیانگر طرح و نقشه آمریکا برای حضور نظامی طولانی‌مدت در این پایگاه است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.