رئیس بیمارستان تخصصی کودکان اکبر گفت: روند افزایشی مراجعات با علائم ویروسی به بیمارستان اکبر مشاهده نشده و میزان موارد سرپایی و بستری بیماری‌های ویروسی چشمگیر نبوده که بخواهد درصد بالای ضریب اشغال تخت‌ها را به همراه داشته باشد.

روند افزایشی مراجعات با علائم ویروسی در بیمارستان اکبر مشاهده نشده است

به گزارش قدس خراسان به نقل از وبدا، علی جعفری اظهار کرد: بیماری روتاویروس همانند بیماری‌های کرونا، آنفلوآنزا، سرماخوردگی و غیره یک بیماری ویروسی بوده و در تمامی این بیماری‌ها علائم مشابهی همچون اسهال و استفراغ دیده می‌شود، البته این ویروس در همه سنین دیده می‌شود، اما در کودکان شایع‌تر از سایر گروه‌های سنی بوده است.

رئیس بیمارستان اکبر با اشاره به اینکه وضعیت فعلی بیمارستان اکبر عادی بوده و هیچگونه روند افزایشی در بحث مراجعات و بستری‌های با بیماری‌های ویروسی نداشته‌ایم، بیان کرد: خوشبختانه در ۱۵ روز اخیر روند افزایشی مراجعات با علائم ویروسی به بیمارستان اکبر را شاهد نبودیم و میزان موارد سرپایی و بستری بیماری‌های ویروسی چشمگیر نبوده که بخواهد درصد بالای ضریب اشغال تخت‌ها را به همراه داشته باشد.

وی ادامه داد: از والدین می‌خواهیم که در صورت مشاهده هرگونه علائمی در فرزند خود بلافاصله به پزشک متخصص اطفال مراجعه کنند تا اگر اقدامی نیاز بود توسط پزشک مربوطه انجام شود و تحت هیچ شرایطی خوددرمانی نداشته باشند.

جعفری در پایان با اشاره به اینکه بخش‌های اورژانس، داخلی، عفونی، گوارش، جراحی، نفرولوژی، آسم و آلرژی، روماتولوژی، ریه، اعصاب، غدد، تغذیه بالینی و غیره در بیمارستان اکبر فعال است، گفت: همچنین در این مرکز درمانی کلینیک‌های تخصصی و فوق تخصصی هم فعال بوده و در آن اقدامات پاراکلینیکی نظیر رادیولوژی، سونوگرافی، آزمایشگاهی و غیره انجام می‌شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.