رئیس دبیرخانه کمیته اعزام و دعوت از قاریان قرآن گفت: حدود ۹۰ درصد از اعضای امسال کاروان قرآنی حج تمتع ۱۴۰۲ حج اولی هستند.

حدود ۹۰ درصد از اعضای امسال کاروان قرآنی حج تمتع ۱۴۰۲ حج اولی هستند

دوره توجیهی _آموزشی کاروان قرآنی جمهوری اسلامی ایران اعزامی به حج تمتع سال ۱۴۰۲ با حضور محمدتقی میرزاجانی، رئیس دبیرخانه کمیته اعزام و دعوت از قاریان قرآن، حمید مجیدی‌مهر، رئیس مرکز قرآن سازمان اوقاف و امور خیریه و اعضای کاروان قرآنی امسال به میزبانی سازمان اوقاف و با مشارکت کمیته اعزام و دعوت از قاریان قرآن و حوزه نمایندگی، ولی فقیه در امور حج و زیارت در ساختمان شهید سلیمانی سازمان اوقاف با تلاوت آغازین حجت‌الاسلام والمسلمین خورشیدی از اعضای کاروان قرآنی امسال برگزار شد.

میرزاجانی با اشاره به جزئیات اعزام کاروان قرآنی امسال و مأموریت کاروان نور که از روزهای ابتدایی اعزام حجاج ایرانی آغاز و تا واپسین روزهای حضور ایشان در مکه و مدینه ادامه خواهد داشت اظهار کرد: پس از برگزاری آزمون‌های انتخابی در سال جدید، امسال هم ۲۰ نفر از استادان و قاریان ممتاز، یک حافظ و یک گروه تواشیح به حج ابراهیمی اعزام می‌شوند و به اجرای برنامه‌های قرآنی در جمع حجاج ایرانی و حاجیان سایر کشورها خواهند پرداخت.

رئیس دبیرخانه کمیته اعزام و دعوت از قاریان قرآن گفت: کاروان قرآنی امسال بر اساس برنامه‌ریزی از پیش تعیین شده در مکه مکرمه و مدینه منوره به اجرای برنامه و محافل قرآنی می‌پردازند. یکی از مشخصه‌های کاروان قرآنی امسال حضور دو نفر از اساتید شناخته شده قرآنی کشور همچون استاد احمد ابوالقاسمی به عنوان سرپرست کاروان و استاد محمدحسین سعیدیان از تهران است که حضور این دو استاد عزیز نکته قوت این کاروان است؛ لذا فرصت مغتنمی است که اعضا از تجربیات این عزیزان به نحو احسن استفاده کنند.

وی متوسط سن اعضای کاروان امسال را ۳۶ سال دانست و افزود: این نشان می‌دهد که امسال یک کاروان با نشاط، پخته و کاربلد را داریم که هم از پختگی اعضای آن و هم از نشاط آن می‌توان استفاده کرد. در کاروان امسال حدود ۹۰ درصد از اعضای امسال حج اولی هستند و امیدواریم دوستان با یک حرارت، هیجان و انرژی سرشار نسبت به برنامه‌های مؤثر قرآنی اقدام کنند.

میرزاجانی به سطح تحصیلات اعضای کاروان قرآنی حج تمتع ۱۴۰۲ اشاره کرد و گفت: سه نفر از اعضای کاروان نور سال جاری فارغ‌التحصیل مقطع دکتری، ۹ نفر فارغ‌التحصیل مقطع کارشناسی ارشد و هشت نفر کارشناسی و پایین‌تر هستند.

رئیس دبیرخانه کمیته اعزام و دعوت از قاریان قرآن به ضرورت هماهنگی، همکاری و وقت‌شناسی اعضای کاروان در برنامه‌ها تاکید کرد و گفت: نظم و انضباط در ایام حج برای کاروان قرآنی خیلی اهمیت دارد و اعضای این کاروان باید به این امر اهتمام داشته باشند. رعایت این نکات و نکات بهداشتی در این سفر ازجمله مواردی مهمی است که باید مورد توجه قرار گیرد؛ لذا به تلاوت زیبا و البته تأثیرگذار و همچنین سلامت خود توجه داشته باشید تا بتوانید در ایام حج تمتع بهترین محافل را برگزار کنید.

منبع: ایکنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.