۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۷
کد خبر: 868635

سرپرست هواپیمایی هما گفت: نگاه همه ایرلاین‌ها برای همکاری در سفرهای حج ملی است.

پروازهای مورد نیاز حج تامین است

به گزارش قدس آنلاین، شمش الدین فرزادی پور، سرپرست هواپیمایی هما در نشست خبری درباره نوسازی ناوگان هوایی گفت: در حال حاضر ایران ایر به دنبال توسعه و نوسازی ناوگان هوایی با کمک سازمان هواپیمایی کشور است. در این راستا تا به امروز ۴۰ تا ۵۰ درصد هواپیماها نوسازی شده‌اند.

وی درباره وضعیت پروازهای حج اظهار کرد: هماهنگی‌های لازم برای اینکه پروازها با کیفیت انجام شود صورت گرفته و برای ۹۰ هزار نفر حدود ۸۰۰ پرواز در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه موضوع حج، مسأله‌ای ملی است، افزود: با توجه به اینکه مدیریت پروازهای حج پرحجم است با توجه به اینکه مناسبات با عربستان رو به بهبود است و تلاش می‌شود پروازها با بهترین کیفیت انجام شود.

وی در ادامه افزود: ۱۱ فروند هواپیما به این امر اختصاص یافته و اگر کمبودی وجود داشته باشد طی مذاکراتی که با سایر ایرلاین‌ها انجام شده از آنها کمک گرفته خواهد شد.
فرزادی پور در بخش دیگر از سخنان خود گفت: ایرلاین‌های مربوط به پروازهای حج در کشور سوخت گیری خواهند داشت و فقط در صورت نیاز در عربستان سوخت گیری انجام می‌شود.

سرپرست هواپیمایی هما تصریح کرد: ایران ایر سهمی از هواپیماهای جدید وارد شده ندارد در حالی که به تعدادی هواپیماهای خاص نیاز است؛ ضمن اینکه اولویت اصلی ما توسعه و تقویت ناوگان از طریق سرخط کردن هواپیماهای زمین گیر است.
فرزادی پور گفت: تعداد هواپیماهای مورد نیاز برای حج در عملیات رفت محدود نیست، اما برای برگشت ۱۰ تا ۱۲ فروند نیاز است و در برخی از روزها ۲۲ سورتی پرواز انجام می‌شود.

وی در پایان گفت: برای پروازهای عمره نیز برنامه ریزی در حال انجام است.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.