۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۶
کد خبر: 869487

کتاب «موعود اسراء» که کاوشی در اشارات قرآنی به فرجام اسرائیل و بنی اسرائیل است، از سوی انتشارات جمکران منتشر شد. 

فرجام اسرائیل را در موعود اسراء بخوانید

به گزارش قدس آنلاین، کتاب موعود اسراء؛ کاوشی در اشارات قرآنی به فرجام اسرائیل و بنی اسرائیل به قلم علی رضایی کهنمویی از سوی انتشارات جمکران منتشر شده است. نویسنده تلاش دارد تا از رهگذر استخراج، توصیف و تحلیل معارف قرآنی و حدیثی، تحقیقی را در خصوص موضوع فرجام یهود سامان دهد که آن گونه که خواهد آمد، این موضوع با مقوله فتنه کنونی یهود، یعنی تشکیلی دولت اسرائیل ارتباط خواهد یافت و معارفی شگفت و اعجازگون در این راستا به دست خواهد آمد و در نهایت در مسیر تحقیق، ناگزیر عطر بهشتی گل نرگس خواهد پیچید.

فصل اول این کتاب که در 312 صفحه و در هزار نسخه منتشر شده، به مباحث مقدماتی اختصاص دارد و در فصل دوم مطالبی درباره غلبه نهایی اسلام بر یهود آمده، در فصل سوم به نکاتی درباره پایان دنیا با رجعت حضرت عیسی اشاره شده و در فصل چهارم به فرجام یهود با توجه به آیاتی از سوره اسراء اشاره شده است.

رضایی در مقدمه نوشت: امروزه سرنوشت نهایی قدس و فتنه ای که صهیونیست ها در آن منطقه برپا کرده اند، از جذاب ترین و مهمترین موضوعات در حوزه آینده پژوهی است. این چالش مهم روزگار معاصر، برای پیروان هر سه دین بزرگ توحیدی، یعنی اسلام، مسیحیت و یهود حساس است و طبیعی است حس کنجکاوی شان در خصوص فرجام این چالش به طور ویژه تحریک شود و آنچه بر این کنجکاوی می افزاید، اشاراتی است که در برخی متون ادیان یاد شده وارده شده و مرتبط با این چالش به نظر می رسد.

وی افزود: شاید بیشترین ورود به این مبحث از آنِ صهیونیست های یهودی یا مسیحی باشد که بازتاب آن در کتاب ها، مقالات، سخنرانی ها و فیلم های پرشمار قابل مشاهده است اما این گونه آثار نمی تواند سهم چندانی از حقیقت داشته باشد؛ چون اولا گاه بر متون محرفَّ (تحریف شده) و منسوخ مبتنی است و ثانیا گاهی همراه با مصادره به مطلوب و تفسیر به رای و تطبیق با سناریوهای خودساخته است.

نویسنده تاکید کرد: حال در این عرصه جنگ تبلیغی، باید به محضر حقایق ناب قرآن و سنت مشرف شد و با تحقیقات علمی، تشنگان حقیقت جو را در این وادی از سرچشمه ای زلال سیراب ساخت. روشن کردن معارف غیبی قرآن و سنت در این خصوص، صرفا اشباع کنجکاوی نیست، بلکه اثری شگرف در امید و استقامت جبهه حق خواهد داشت تا در فراز و نشیب حوادث روزمره و با مشاهده غلبه و قدرت دشمن، خود را نبازند و بدانند خبرهایی شیرین در راه است.

رضایی اضافه کرد: این نوشته بر آن است تا از رهگذر استخراج، توصیف و تحلیل معارف قرآنی و حدیثی، تحقیقی را در خصوص موضوع فرجام یهود سامان دهد که آن گونه که خواهد آمد، این موضوع با مقوله فتنه کنونی یهود، یعنی تشکیلی دولت اسرائیل ارتباط خواهد یافت و معارفی شگفت و اعجازگون در این راستا به دست خواهد آمد و در نهایت در مسیر تحقیق، ناگزیر عطر بهشتی گل نرگس خواهد پیچید.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.