سرپرست وزارت آموزش و پرورش گفت: راه نجات کشور آموزش و پرورش قوی است، هیچ نهادی به اندازه آموزش و پرورش تضمین کننده آینده کشور نیست.

صحرایی: چشمه جوشان تحول آموزش و پرورش در اتاق وزیر نیست

رضا مراد صحرایی در شورای معاونین آموزش وپرورش استان خراسان رضوی گفت: هر کاری در آموزش و پرورش انجام می شود، به دلیل این که نتیجه آن کار به طور آنی مانند سایر مشاغل و دستگاه ها ظاهر نمی شود و بر جامعه اثر نمی گذارد، وسعت و عظمت آن فعالیت ها درک نمی شود، لذا راه نجات کشور آموزش و پرورش قوی است، هیچ نهادی به اندازه آموزش و پرورش تضمین کننده آینده کشور نیست.

وی با طرح این پرسش که  برای قوی شدن آموزش و پرورش چه کاری باید انجام دهیم، اظهار کرد: باید قوی شدن و توانا شدن را از خود شروع کنیم. امروز اگر از کیفیت محتوای درسی راضی نیستیم، تقصیر خودمان است. بسیاری از مسائل آموزش و پرورش توسط خود ما وضع شده و خود نیز باید اصلاحش کنیم.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش تاکید کرد: چشمه جوشان تحول در اتاق وزیر یا مدیران کل نیست، بلکه در مدرسه است، لذا تحول از مدرسه شروع می شو و مدرسه قوی، ایران قوی را خواهد ساخت.

صحرایی افزود: باید آموزش و پرورش را به یک دغدغه ملی تبدیل کنیم، هرکس دلبستگی ملی، ایرانی و اسلامی دارد، باید برای آموزش و پرورش کار کند؛ زیرا آینده ایران از مسیر تربیت معلم می گذرد.

وی با بیان این که دو نکته قابل توجه برای اجرای امور وجود دارد؛ گفت: نکته اول، اولویت بندی مسائل و نکته دوم،  واقع بینی برای حل مسائل است و این دو نکته پیش شرط اجرای تغییرات می باشد.

صحرایی با بیان سختی کار مدیران مدارس افزود: کار مدیران کل دستگاه ها به اندازه کار مدیران مدارس سخت، طاقت فرسا و پیچیده نیست.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش در پایان با اشاره به فعالیت های مهمی که آموزش و پرورش در روزها و ماه های آینده دارد، خاطرنشان کرد: امتحانات نهایی و برگزاری آزمون استخدامی بسیار جدی گرفته شود، برگزاری این امتحانات نهایی می تواند سطح آموزش و پرورش را ارتقا یا تنزل دهد. همچنین آزمون استخدامی با تغییرات اعمال شده می تواند تحولی در آموزش و پرورش ایجاد کند و نیروهای انقلابی تر و دارای خصوصیات لازم معلمی جذب شوند.

منبع: خبرگزاری برنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.