معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد گفت: ضروری است دانشجویان در رشته های تخصصی متناسب با آمایش منطقه ای و بسته به نیاز همان منطقه تربیت شوند.

معاون فرهنگی دانشگاه آزاد: ۶۰۰ هزار صندلی خالی در دانشگاه‌ها داریم

به گزارش دانشگاه آزاد، فرزاد جهان بین با اشاره به بیانات امیرالمومنین عنوان کرد: امام علی(ع) می‌فرمایند؛ اقبال مردم زمانی به تعلیم علم کم می‌شود که می‌بینند بیشتر عالمان از علم خود منتفع نمی‌شوند. امروز در جامعه ما اقبال به علم دانشگاهی و حضور دانشگاه در بین مردم کاهش پیدا کرده است.

وی خاطرنشان کرد: نمونه بارز کاهش تمایل در بین جوانان برای ادامه تحصیل کاهش ۵۰ درصدی در انتخاب رشته بمنظور ورود به دانشگاه ها است به گونه ای که امروز ۶۰۰ هزار صندلی خالی در دانشگاه ها داریم.

وی با ابراز تاسف از اینکه در برخی از استان های کشور نرخ بیکاران تحصیل کرده ۳ برابر بیکارانی است که تحصیلات دانشگاهی ندارند، اذعان کرد: توانایی فردی نه‌تنها توانایی اجتماعی را نمی‌تواند ایجاد کند، بلکه گاه توانایی ‌فردی نیز ایجاد نمی‌کند و این امر را نیز مخاطب او که همان جوانان هستند به خوبی می‌بینند.

جهان بین برای افزایش اقبال به دانشگاه و طرح مفهوم تربیت جامع با اشاره به اهمیت تربیت تخصصی در محیط دانشگاه ها تصریح کرد: در زمینه تربیت تخصصی دانشجویان باید تغییراتی ایجاد کرد؛ چرا که تربیت تخصصی بی ارتباط با عمل و بدون توجه به آمایش منطقه‌ای انجام می‌شود.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه ضروری است دانشجویان در رشته های تخصصی متناسب با آمایش منطقه ای و بسته به نیاز همان منطقه تربیت شوند، عنوان کرد: به عنوان مثال نمی‌شود مهندسی مکانیک در جنوب کشور همان گونه تربیت شود که مهندس مکانیک در شمال غرب کشور تربیت می‌شود. امروز سرعت تغییرات بسیار زیاد است و به عنوان مثال هر چند سرفصل های رشته معماری در سال ۹۲ و ۹۷ تغییر یافته است اما در سال ۱۴۰۲، این سرفصل ها خیلی تناسبی با واقعیات میدان ندارد.

جهان بین با بیان اینکه تربیت اعتقادی مبحث مهم دیگر در تربیت دانشجویان است افزود: دانشگاه ها باید در تربیت انسان محترم به عنوان کف تربیت اعتقادی و هویتی و انسان مومن انقلابی به عنوان سقف این تربیت، اهتمام ویژه داشته باشند چرا که تحصیل جوانان در چنین محیط هایی موجب دلگرمی و حمایت خانواده ها از تحصیل فرزندانشان می شود.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.