مسئول اداره روابط عمومی انتقال خون استان خراسان رضوی گفت: پویش ملی«حمایت ماندگار» از امروز با هدف ترویج فرهنگ اهدای خون و افزایش مشارکت مردم در این استان آغاز شد.

آغاز پویش «حمایت ماندگار» ویژه اهدای خون در خراسان رضوی آغاز شد

به گزارش قدس خراسان، محمد شریف‌الحسینی اظهار کرد: پویش حمایت ماندگار از ۱۸ اردیبهشت ماه همزمان با سالروز جهانی هلال احمر تا نهم مرداد ماه، سالروز تاسیس سازمان انتقال خون ایران به مدت ۸۵ روز ادامه خواهد داشت.

مسئول اداره روابط عمومی انتقال خون استان خراسان رضوی ادامه داد: در نخستین روز از اجرای پویش مزبور مدیر عامل جمعیت هلال احمر خراسان رضوی و سرپرست انتقال خون استان در پایگاه اهدای خون سناباد حضور یافتند و با اهدای خون خویش، به این پویش پیوستند.

وی گفت: از عموم مردم به ویژه جوانان و بانوان به عنوان محور فرهنگی هر خانواده، دعوت می‌شود تا با شرکت در این پویش ضمن کمک به بیماران و نیازمندان به خون، مروج این معروف پسندیده و سنت حسنه باشند.

شریف‌الحسینی افزود: در فروردین ماه امسال ۱۶ هزار و ۹۹۲ داوطلب اهدای خون به پایگاه های انتقال خون خراسان رضوی مراجعه کردند که از این تعداد ۱۲ هزار و ۹۲۴ نفر موفق به اهدای خون شدند که میزان داوطلبان و اهدای خون در این بازه زمانی نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ترتیب رشد ۲۷ و ۲۵ درصدی داشته است.

مسئول اداره روابط عمومی انتقال خون استان خراسان رضوی بیان کرد: ۵۱ درصد از افرادی که موفق به اهدای خون در فروردین ماه امسال شدند، اهداکنندگان مستمر، ۳۲ درصد اهداکنندگان با سابقه و ۱۶ درصد اهداکنندگان بار اولی و همچنین ۹۵ درصد اهداکنندگان مرد و پنج درصد زن بوده اند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.